ik heb een ruimte met 2 aqara sensoren. beide staan nu op geen beweging gedetecteerd maar het blauwe balletje blijft er wel bij staan, hierdoor doet de flow op basis van zone-activiteit dus ook niets en blijft het dus donker daar. hoe kan ik handmatig die zone (eenmalig) op niet actief zetten zodat deze weer aangestuurd kan worden door mijn bewegingsmelder?
Als het goed is hebben de bewegingssensoren in Instellingen de optie “Sluit uit van Zone Activiteit”. Je zou kunnen proberen om die beide tijdelijk op Ja te zetten. Of de melders even in een andere zone parkeren?
Misschien meldt 1 van de andere apparaten in jouw zone zich ook onterecht als bewegingsmelder.
Even een schermrefresh afdwingen door even van tabblad te wisselen. Dus naar flows en weer terug naar devices.
één deel van de oplossing heb ik gevonden, 2e ruimte aangemaakt alles daar naartoe verhuist en originele ruimte verwijderd en toen de nieuwe weer hernoemd naar de originele naam. chique is het niet maar het werkt wat minder leuk is dat het huis nog wel altijd op actief blijft staan