Ziggo digitale radio

Zoals bekend gooit Ziggo de analoge radio zenders van de kabel. Nu heb ik enkele virtuele schakelaars gemaakt om via Google (stem) mijn Yamaha te switchen naar verschillende zenders. Dat gaat straks niet meer… :frowning: :sleepy:
Met de Next box is het mogelijk om digitale radiozenders te ontvangen. Gelukkig is er een app, maar… geen radiozenders mee te schakelen.
Kan deze app door de maker worden geüpdate? Of weet iemand een alternatief?

Hoezo niet? De alternatieve stembesturing niet gevonden?

Omdat Ziggo de analoge zenders van radio niet meer door gaat geven. Niet omdat de spraak functie uitgeschakeld wordt, want hij schakelt al via Google :wink:

Spraak moet je echter wel via de afstandsbediening doen, die is vaak opgeborgen. Het was zo handig om aan tafel de spraakcommando’s te geven.
Punt 2: tijdens opstarten schakeld de reciever op met de favoriete zender die in Homey is ingesteld.
Punt 3: In de keuken hangt de Ikea Tradfri Remote waarmee ik de reciever mee kan bedienen, o.a. volgende of vorige zender op de FM.
Vandaar mijn wens om ook de digitale radiozenders te bedienen met de app.
Is dat mogelijk?

Heb al even geen Ziggo Next meer, maar als je tv zenders kunt schakelen moet radio toch ook lukken?
Die heeft toch in dezelfde zenderlijst ook een kanaalnummer? Of moet je eerst naar een radiolijst…?
graaftingeheugen

Radio zenders staan niet meer in de zenderlijst van de Nextbox maar in een aparte radio lijst/app

1 Like

Nee, de radiozenders zijn niet beschikbaar in de Nextapp. Oplossing: een chromecast audio op de kop tikken en de zenders streamen via Tunein.

1 Like

Daar had ik ook aangedacht.
Maar ik hoor wel het verschil tussen een TuneIn gecaste zender of digitaal via de kabel. Dap+ is voor mij geen optie.

Ik heb sinds een tijdje een bluesound powernode. Geweldig apparaat en prima ondersteuning binnen homey

Dat mag ook wel voor zo’n bedrag.

Goedkoper maar zover ik zie nog geen homey ondersteuning: Digitale kabelradio Quantis QE317 getest in Totaal TV | Totaal TV

Is de bitrate van “digitaal via de kabel” zoveel hoger dan de high quality bitrate van tunein?

En is tunein slechter dan analoog? (Je luistert nu tenslotte ook analoog)

Ik heb een chromecast audio via de optische uitgang op een mini class-A versterker aangesloten.
Daar goeie speakers aangehangen.

Stream spotify op highest bitrate en dat klinkt prima

1 Like