ZigBee-modul till id-lock

Har nÄgon testat ZigBee-modulen till id-lock? Fungerar den bÀttre Àn z-wave-modulen?

Id-lock Ă€r vĂ€l mer eller mindre en katastrof frĂ„n början men nu rĂ„kar jag ha tvĂ„ lĂ„s kvar, som jag kör utan modul. TĂ€nker sĂ„klart byta ut dessa framöver men det vore ju trevligt att fĂ„ dem att fungera med Homey igen


This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

Vad har du haft för otur med dina ID lock dÄ min fungerar felfritt med Z-wave modulen.

Jag hade tidigare 3 st. 2 st var av den första modellen och sen kompletterade jag med den nyare nÀr den kom.
Tidigare har jag kört med Fibaros HC2 men sedan nÄgra Är Àr det Homey som gÀller.
Oavsett om det har varit Fibaro eller Homey sÄ Àr det nÄgon kommunikation samt m har pÄgÄtt i bakgrunden. Batterierna har hÄllit i nÄgra veckor, pÄ alla tre lÄsen. Trots detta har kommunikationen stÀndigt tappats till lÄsen, vilket har gjort att man aldrig kunde veta om det blev lÄst eller inte. Det var rena lotteriet


Till slut ruttnade jag och plockade ur z-wave-modulen och dÄ har batterierna hÄllit helt ok.
PÄ huvudentrén bytte jag till Yale Doorman och det Ängrar jag inte. Skillnad i kvalitet Àr stor

Nu vĂ€ntar jag bara pĂ„ möjlighet att fĂ„ in det i Homey, vilket sĂ€kert kommer snart


PÄ min har batterierna snart fungerat under ett helt Är. Jag har dock en Heatit termostat nÀra den som gör att kommunikationen fungerar bra. Z-wave Àr ett mesh nÀt sÄ sÀrskilt de som gÄr pÄ ström kan verka som mesh förmedlare.

Hei.

Jeg har kjÞpt denne modulen, men klarer ikke instaler den via apen Id lock 150 siden det ser ut som den kjÞrer pÄ Z-wave. Noen som vet hva man skal gjÞre ?

Kontakta den som skrivit appen för ID-lock. Vet att mÄnga har hör av sig om att appen ska klara Zigbee modulen.

Hej!
Jag kan inte heller ansluta mitt ID Lock 150 via Zigbee till Homey
nÄgon som lyckats?

Är ocksĂ„ intresserad av att veta om det finns stöd för zigbee. Har nĂ„gon kontaktat utvecklaren av appen?