"Zigbee kon niet worden gestart"

Inderdaad… Edge had er geen zin in. Met Firefox krijg ik die opties wel. Misschien volgende keer gewoon direct doen wat er staat :slight_smile:
En hij is aan het updaten.

Nee, je moet de Homey op de kop kunnen zetten (dat kun je iemand anders ook nog wel vragen). Maar je moet de laptop ook kunnen verbinden met het Homey netwerk

Ja daar zit precies het issue, het vragen om hem in recovery te zetten lukt nog wel, maar daarna houdt de kennis bij die personen op haha. Zal eens een poging doen met teamviewer of anydesk, kijken of dat lukt, scheelt weer een stuk reizen.

Ik doelde met mijn vraag ook meer of er misschien andere methoden waren dan resetten :cry:

Hij wordt niet gereset. Zoals @SanderD terecht aangeeft hou je je data gewoon.

Maar het is wel dé manier om dit te fixen. Hou er even rekening mee, dat als je een computer met Teamviewer gaat overnemen je op enig moment dat ding op de Homey WiFi moet zetten en je dus even (duurt niet lang) geen Teamviewer kunt gebruiken.

1 Like

Haha, ja ik weet hoe het werkt, dat is het probleem niet zo, het is meer dat degene die het uit moest voeren daar dus 0 verstand van heeft. Morgen dus toch maar even erheen om het zelf op te lossen. :+1:

1 Like

Ik heb dus hetzelfde probleem al eerder gehad, nu heb ik weer een probleem dat zigbee niet wilt starten, en ik ben op vakantie in lapland.
Een vriend van ons wilt de katten verzorgen en krijgt dus (sommige) lampen niet aan of uit.
Ook het alarm werkt nu dus niet (nee ik weet het, homey is geen alarm) maar bij mij werkt het prima🤣

Het is toch eigenlijk van de zotte dat dit de enige manier is om dit probleem op te lossen, en zigbee weer aan de praat te krijgen… Homey opnieuw opstarten zou toch ook moeten kunnen werken.

Maargoed, over een week homey maar WEER resetten​:unamused::sweat_smile:

Bedankt voor deze handleiding/tip. Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn Zigbee weer werkt na alle andere dingen geprobeerd te hebben. Blij met dit forum.