Zal Google TTS of een vergelijkbare mogelijkheid standaard worden toegevoegd aan Homey?

Het is momenteel via de Google TTS App mogelijk om Homey teksten te laten “uitspreken” via aangesloten Google Home speakers. Het zou mooi zijn als dit (uiteindelijk) een standaard mogelijkheid wordt vanuit de eigen Homey omgeving. Hiermee wordt ineens de mogelijkheid geboden een boodschap in een bepaalde ruimte te laten horen of door het hele huis in plaats van allen in de ruimte waar Homey staat.

Wat je omschrijft is al mogelijk, ik heb bijvoorbeeld in de slaapkamer en de badkamer een Google home mini staan en daar kan ik teksten laten uitspreken ook al staat Homey zelf in de woonkamer.

Klopt, maar het zou mooi zijn als dit standaard vanuit de Homey basis zou worden ondersteund en niet via een app.

Wat is daar mooi aan? Bijna alles gaat via Apps, dan kun je zelf kiezen wat je wil gebruiken. Aangezien de Google apparaten niet van Athom zijn, en niet iedereen deze wil gebruiken, zal dit nooit standaard in Homey geïntegreerd worden.

Goed punt, en daar ik zeker wat voor te zeggen. Echter de stembesturing van Homey (via Google) is ook standaard geïntegreerd in de basis functionaliteit van Homey. Met dat als uitgangspunt zou het integreren van spraak feedback via de Nest Hubs misschien ook een overweging zijn. En als dit door Athom zelf zou worden gedaan levert dit misschien een nog beter werkende, volwassen integratie op die mogelijk beter/stabieler zou kunnen werken dat oplossingen van derden.

Dat betwijfel ik, maar dat is slechts mijn mening :rofl:

Hiermee zeg je eigenlijk dat de community developers eigenlijk prutsers zijn en dat als het goed moet gebeuren dat Athom het zelf moet doen.
Uitkijken wat je zegt hoor, krijg je commentaar op!

5 Likes

De ervaring leert het tegenovergestelde… De apps die door de community worden gemaakt werken vaak en stuk stabieler en zijn vaak uitgebreider dan de apps die door Athom zelf worden gemaakt.

Dus laat het app systeem maar mooi blijven bestaan en laat Athom zich zo min mogelijk bemoeien met bouwen en integreren van apps cq mogelijkheden. Laten zij zich maar bezig houden met het beter maken van de core van Homey.

4 Likes

:thinking: Goed punt. Zo had ik het niet bekeken. Ik probeer apps helemaal niet af te vallen en de makers ervan al helemaal niet! Ik maak met heel veel plezier gebruik van een flink aantal apps voor Homey dit door community developers zijn gemaakt. Dus bij voorbaat excuses als iemand dit oppakt als zou ik iemand afvallen.

En gezien de reacties tot nu toe zou ik er wel eens helemaal naast kunnen zitten met het idee dat een eventuele integratie in de source voor deze functionaliteit een betere oplossing zou kunnen zijn.

3 Likes

Ik gebruik ook zowat voor alles de TTS app van Dennie de Groot werkt gewoon prima, zie dus ook niet direct de nood voor dit.
Wat ik wel super handig, geweldig zou vinden is als het geweldige Heimdall van @DaneedeKruyff naar speakers, Google, Sonos… spraakberichten kon sturen, daar hoop ik stiekem nog steeds een beetje op, dus misschien dat hiervoor wel een standaard integratie een meerwaarde kan zijn, geen idee maar hier moest ik wel direct aan denken.

1 Like

Sorry @Danny_Mertens, dat kan ik niet in Heimdall maken, dat zal allereerst in Homey mogelijk gemaakt moeten worden.

Hallo @DaneedeKruyff zo had ik het inderdaad ook al begrepen van jouw in het verleden, dus daarom dat ik dacht dat het voorstel van @SmilingNL misschien toch een meerwaarde kon zijn?
Heb ik je trouwens nooit gevraagd maar zou je die teksten misschien wel in een variable kunnen zetten, tag of iets dergelijks dan zou het natuurlijk wel al gewoon kunnen met de app van Dennie want voor mij hoeft het ook niet echt een Athom app te worden

Wellicht dat ik van elke spraakopdracht een flowcard kan maken met als tag de uit te spreken tekst. Zal ik moeten bekijken, wat vooral belangrijk is, is dat dan de spraakopdracht in homey zelf niet uitgevoerd wordt.
Zou je hiervoor in het Heimdall topic een post kunnen maken, dan kan ik het niet vergeten en is de voortgang in dat topic te volgen.

1 Like

Ik zie er wel een voordeel in (of begrijp het niet goed). Google tts kan niet overweg met variable antwoorden zoals bij kaart zeg met gebruik van ;.
fred