YCT-100 koppelen aan Homey

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Heb vorig jaar een huis gekocht en sinds een maand een Homey, ontzettend blij mee.

Nu heb ik in mijn keuken spotjes die aan/uit gaan dmv een YCT-100 klik aan klik uit afstandsbediening.

Zou heel graag deze spotjes slim maken, mijn eerste poging was om te zoeken naar de ontvanger. Na het opmaken van alle stopcontacten, schakelaars, spotjes en zoeken achter de plinten geen ontvanger gevonden. Een dood spoor.

Contact gezocht met Kaku maar de YCT-100 is niet te koppelen met de ICS en het signaal is niet te kopiëren.

Heb twee vragen:

  1. Heeft iemand deze toegevoegd aan zijn homey en zo ja, hoe? Krijg het signaal niet gekopieerd namelijk.
  2. Iemand tips voor een goedkope 433 sniffer?

Bedankt.

Da’s een héél oude afstandsbediening.
Probeer 'em eens toe te voegen als een YCT-102 of AYCT-102. Zou eigenlijk moeten lukken.
Dan heb je wel een aantal kanalen die niet bestaan.

Ik denk niet dat die gaat werken met Homey. Dat is zo’n afstandsbediening met een kanaal kanaal selectie knop achterop toch?
Enigste wat je kan proberen is wat @Jan_Peeters zegt. Ben daar ook wel benieuwd naar, ik heb ook nog ergens zo’n ding liggen

Bedankt!

Wil juist af van mijn afstandsbediening, dus voornamelijk interesse om het signaal te kopieren naar de homey…

Ga morgen jullie tips proberen, bedankt.

Maar ergens moet een ontvanger zitten. En voor het aansturen vanuit Homey moet je de ontvanger koppelen.

Als je de ontvanger toevoegt heb je de keuze om of een nieuw aan/uit signaal te laten aanmaken door Homey of een bestaand van een afstandsbediening te kopieren.

Maar als je het type ontvanger niet weet wordt dat nogal wat gokwerk.

Nee dat hoeft niet met kaku. Je kan ook alleen het signaal van de afstandsbediening “kopiëren”.
Je koppelt de afstandsbediening rechtstreeks op de ontvanger en laat homey het signaal onderscheppen. Het is dan niet nodig om de ontvanger direct te koppelen met Homey.
Voordeel is als homey het niet doet dan werkt de afstandsbediening nog gewoon

He Tasz,

Dat is precies wat ik zou willen. Heb je een tips/how to?

Nee sorry. Ik al een tijdje geleden het kaku spul de deur uit gedaan. Kan het dus ook niet meer proberen

Hey Bas,
Heb je al een poging ondernomen om jouw afstandsbediening toe te voegen als YCT-100 of AYCT-102?
Mogelijk moet je dan wel elk van de afzonderlijke kanalen als een afzonderlijke “YCT” toevoegen.

Toevallig net geprobeerd en hij herkende het apparaat als AYCT-102. Helaas bleek bij het testen dat het niet werkt.

Ook getest om iedere knop als afzonderlijk apparaat toe te voegen maar dat werkt ook niet.

Iemand een tip voor een sniffer? Zou de broadlink het Kaku signaal kunnen kopiëren?

Top!

Ok, maar wat bedoel je met dat het niet werkt? Wat heb je getest en werkt er dan niet ?

Terug lezend denk ik dat je een verkeerde verwachting hebt van een (A) YCT-102 toevoegen, daar mee kun je in Homey Triggers maken:


Werken die?

De KAKU nieuwe app maakt het niet mogelijk de signalen van een eerder gekoppelde Remote te kopiëren voor een schakelend device. Als je die wil koppelen moet je de ontvanger vinden en in pairing mode zetten voor je deze in Homey toe kan voegen.

Had gehoopt dat hij het bestaande signaal ook kon kopieren, helaas krijg ik dat niet voor elkaar. Logisch als ik er achteraf over na denk…

De triggers werken inderdaad wel.

Zoals al aangegeven, ik heb mijn halve keuken uit elkaar gehaald op zoek naar de ontvanger, helaas niet gevonden. Nu op zoek naar een device die het signaal kan kopieren van de remote.

Hoor dat de broadlink dit eventueel zou kunnen, komende tijd hier maar is onderzoek naar doen.
Wil gewoon graag van mijn oude remote af + zou de spotjes graag integreren in bestaande flows/scenes.

De optie om te kopiëren zit nog wel in de Nexa App en die gebruiken bijna hetzelfde signaal. Als je de Spotjes wil toevoegen zou je per ontvanger kunnen proberen bijvoorbeeld een MYC-2300 toe te voegen en het signaal van je YCT-100 te kopiëren.

Dat ga ik vanmiddag proberen, bedankt.

Laat het weten als het lukt. Anders denk ik dat ik de spotjes ga vervangen voor een slimme optie. Geen idee waar de ontvanger is en de vorige bewoners wisten het ook niet.

Heb je ook gezocht in eventuele plafondaansluitingen? Daar kan ook een inbouwschakelaar in zitten?

@Dijker Helaas ook geen geluk met de nexa app.

@Mike1233 ook gekeken maar daar zit het ook niet.

Denk dat het vervangen van de spotjes voor ‘slimme’ apparaten of de keuken verder uit elkaar halen de enige optie gaat zijn in dit geval.