Homey vs Kaku ICS1000 - Signalen overnemen

Hallo allemaal,
Vraagje: Binnenkort begin ik ook aan het Homey avontuur, maar op dirt moment heb ik nog een Kaku ICS1000. Deze bestuurd in huis op dit moment zo’n 15 ontvangers.
Is het op de een of andere wijze mogelijk om de signalen die de ICS1000 uitstuurd op de 433 mhz band op te laten nemen/kopieeren door de Homey? Of moet ik nu alle omtvangers uit de wanddozen uitbouwen om ze opnieuw te pairen met de homey ?

Alvast bedankt

Nee, je kunt bij het toevoegen van een device een signaal laten genereren of het signaal over laten nemen van een remote.

… Hallo Martijn, danke je wel voor de info. Echter… De ICS1000 ist toch een remote ? Dan moet dat toch juist kunnen ?

Dat is ook wat ik bedoel, homey kopieert dan het signaal van de afstandsbediening

Volgens mij is inderdaad het makkelijkste een voor een de KAKU sockets en switches toevoegen in Homey en voor kopieer een signaal kiezen. Op dat moment in de ICS de switch even aan zetten en dan kent Homey het device onder het zelfde ID.
Je kunt dan rustig alles in Homey opbouwen en beide tijdelijk naast elkaar gebruiken.

1 Like