Wrong Region

Ik ben over gestapt van een verouderde naar een nieuwe Homey PRO. Alleen maar ellende.

Al mijn Fibaro apparaten gevende melding INVALID REGION en niets werkt meer. Zelfs een bij een back-up maken krijg ik deze fout melding. Zijn er meer met dit probleem en wie weet de oplossing.

Welke regio woon je en wat staat er in de Z-Wave regio bij zowel de Nieuwe Homey ans bij je vorige Homey

https://tools.developer.homey.app/tools/zwave

Mits je niet met je hele hebben en houden bijvoorbeeld van NL naar de US bent verhuisd zou ik verwachten dat het normaal werkt.

1 Like

In het geval dat je z-wave apparaten 100% zeker weten in jouw regio gebruikt mogen worden:
Wat mij net te binnen schoot: Staat je locatie wel goed? Bij sommige nieuwe Homey installaties blijft ie wel eens midden in de zee bij Afrika staan; een soort van ‘kweetniet’. Omdat je daar ws. niet in de buurt woont, is dat vast geen juiste z-wave regio.
Soms lijkt het wel goed te staan, maar toch niet helemaal 100%:
Om de juiste locatie te forceren: Verplaats de locatie pointer op de kaart eens naar een andere tijdzone, en na een minuut, zet je de locatie pointer weer op je eigen locatie.

2 Likes

Was idd de oplossing bedankt voor mee denken

2 Likes