WOOX Vanningssystem og vanningsanlegg

Forord:
Vanningssystemer kan brukes for Ä forenkle vanning av gressplener og bed, samt grÞnnsaker, bÊr og blomster i drivhus og pallekarmer og pÄ uteplassen.
Automatisk vanning kan brukes hjemme eller pÄ hytta, og det sÞrger ogsÄ for at plantene dine fÄr tilfÞrt fuktighet selv nÄr du er pÄ ferie. Det finnes ogsÄ automatiske vanningssystemer som er koblet til en fuktighetssensor som mÄler jordens fuktighet og vanner nÄr det trengs og andre sensorer. Koble dette opp mot vÊrmeldingen fra YR eller Netatmo vÊrstasjon slik at jeg unngÄr og vanne nÄr det f.eks regner er ogsÄ fint.

Jeg gjorde litt Research pÄ hva som funker med Homey og noe som passet min lommebok. Denne WOOX enheten ligger ute pÄ nett og i butikker fra 629-780kr, som er en fornuftig pris. Gardena som virker Ä vÊre et lÄst og lukket system, de har egen Homey app, men jeg hadde ikke flere tusen Ä bruke pÄ deres Þkosystem og deres HUB/sentral. Bluetooth funksjonen deres var uaktuell for meg. Mulig jeg fÄr flere funksjoner i app, men jeg skal bare skru vannet ute av og pÄ enkel mÄte og lage mine egne flows og integrasjoner.

Jeg har gÄtt til anskaffelse av WOOX smart garden irrigation Control R7060 og det var veldig enkel og legge den til i Homey Pro(Har ikke testet bridge).
Den har innebygget Zigbee 3.0. IP44, virker med 2-7 BAR, 4 AA batterier(kommer i esken), 0-45grader C, 0-95%RH fuktighet. Den kan kobles opp til og via leverandĂžrens HUB, men jeg tar den inn i direkte inn i appen som Zigbee enhet.
Lenke til leverandĂžren: Woox R7060 Smart Garden Irrigation Control - Products from WOOX UK

Oppkobling:
Gikk inn i appen Devices, hoppet inn i HOME, trykket pÄ + Þverste hjÞrnet, velger New Device, Velger Homey, Velger Zigbee, Velger Connect, Velger Continue, Trykker RÞd Knapp til blÄtt lys blinker, hÞrer et lite klikk(Lavt).
Da er WOOX vannlĂ„s og vanning koblet til og jeg har et Zigbee icon i min app som jeg endrer navn pĂ„ til “Vann ute” og som jeg kan skru av og pĂ„.

Denne skal nÄ testes litt fremover nÄr det blir behov for vanning(Det er begynnelsen av mai 23 og kaldt ennÄ).

1 Like

OK pÄ Homey Bridge.

1 Like

Hei,

Har du laget en flow pÄ som fungerer bra? Som tar hÞyde for vÊr, temp osv?

Mvh
Joakim