Wifi naar RF converter. Zou dit kunnen werken op een Homey pro?

Dag Homies,

Ik heb het volgende apparaat op het oog om mijn verschillende RF rolluiken te kunnen bedienen, waarvan de meeste niet op 433 MHz werken maar een hogere frequentie.
Met name 7 rolluiken in de woonkamer zou ik dolgraag automatiseren.

https://nl.aliexpress.com/item/4000042979004.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.48135df4accGY6&algo_pvid=869dd6f9-3736-4e8a-964d-0810674c7814&algo_exp_id=869dd6f9-3736-4e8a-964d-0810674c7814-35&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000021699211456%22%7D&pdp_pi=-1%3B20.54%3B-1%3B-1%40salePrice%3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Los van het feit of dit apparaat de codes zou kunnen leren, dat risico ben ik bereid te nemen, is mijn grote vraag: is er en manier om vanuit Homey een dergelijk apparaat aan te sturen en in welke hoek moet ik daarvoor zoeken.

Rolluiken : Profalux MAI-EMPX-B1 frequentie: 868.35 MHz.

Mocht er een andere oplossing bestaan om deze rolluiken vanuit Homey te bedienen hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ik wacht met spanning op een antwoord!

Ik heb buismotoren van Becker in mijn rolluiken zitten en die bediening gaat ook op 868MHz. Ik heb ook al eens geprobeerd om het signaal te klonen, zonder succes. Blijkbaar zit er een bepaalde encryptie/modulatie ofzo (geen verstand van radiotechniek😉) op het signaal waardoor het apparaatje deze niet kon uitlezen.

Daarom ben ik erg benieuwd of het jou wel gaat lukken met dit apparaatje.

Ik vermoed dat je middels http een commando kan sturen naar de module. En dan zou je vanuit Homey met de HTTP app die url kunnen aanspreken. Denk ik :man_shrugging:t3:

Helaas zijn er nog geen reacties (anders dan die van Arnold) geweest op deze post.
Toch heb ik dit apparaat vandaag besteld, voor die € 20,44 kan ik me geen buil vallen.
Hopelijk kan het inderdaad de RF codes van mijn rolluiken aanleren zodat ik ze om te beginnen met mijn telefoon kan bedienen.
Hoe ik ze vanuit Homey kan bedienen zullen we maar afwachten.
Hopelijk zijn er dan wel mensen die me willen helpen met HTTP of whatever verder willen helpen.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte aangezien het aansturen van RF vanuit Homey een heikel punt blijkt te zijn.
zie de ca. 14k aan posts van mensen die hierover klagen.

Grappig detail: In de lijst van standaard ondersteunde merken kwam ik “kwam” tegen.
Tsja mijn elektrische toegangspoort is van het merk “came” , leve google translate!