Welke smart RGB led strips voor homey

Hoi allemaal,

Laat me starten met de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ik ben aan het kijken om een paar van mijn inbouwkasten op te smukken met led verlichting aan de boven/onderkant.

Nu vroeg ik me af welke led strip hiervoor het makkelijkste is. Hebben jullie tips en goede ervaringen om te delen met bepaalde merken/strips die makkelijk en naadloos samen werken met de homey?

Ik heb al gekeken naar ikea, maar die hebben niets, enkele light bulbs, en philips heeft er ook, maar daar is blijkbaar een hue bridge voor nodig. Liefst koop ik dus geen extra hardware hiervoor.

Alvast bedankt voor de tips!

Ik heb onlangs een set van dit aan geschaft:

en met wat aansluit materiaal kom je ene mooi end langs de plankjes en en dan doorlussen naar de volgende:

Werkt goed en leuk toepasbaar binnen Homey
Enige wat ik mis is de disco setting :slight_smile:
Het zijn stukken van 1/2 meter op (standaard ledstrip) stekkertjes, maar je kunt het ook desgewenst knippen.
WAF is ook goed,dus er komen er vast meer

Ik maak zelf thuis gebruik van een combinatie van Philips Hue en INNR LED-strips. Beide aanraders. IKEA heeft tegenwoordig ook zeker een goede optie die reeds geïntegreerd is met Homey :wink:

Dank je wel, ga ik zeker eens bekijken!

Dan heb ik dus ergens verkeerde informatie gelezen over het feit dat je alsnog een hue bridge nodig had! Thanks!

Oh ik wist niet dat deze led strip van ikea “smart” was. Ik vond de info op de website behoorlijk karig, dus ik had geen idee :slight_smile:

Die info is vooral in de appstore te vinden, daar staat doorgaans de juiste info