Welke rolluikschakelaar ? Fibaro past niet in 5 cm inbouwdoos

Ik heb het volgende … Ik had fibaro rollershutter v3 gekocht . Ik had hem aangesloten op mijn rolluik maar met inbouwen past het niet . Mijn inbouwdoos is 5 cm . De fibaro is al 2 en mijn rolluikschakelaar is ook al 3 cm . Dus samen met de extra draden en lasdoosjes past het dus niet .

Heb iemand nog tips of zijn er dunnere slimme shutters die werken met homey ? Hoe hebben jullie dat gedaan ?

Ik heb geen rolluiken, maar ik kwam deze schakelaar tegen:
https://shop.somfy.de/rolladen-markise/wandschalter/rolladenschalter-inis-uno-inkl-abdeckung.html

Inbouwdiepte lijkt 15mm te zijn, dus wellicht heb je daarmee voldoende ruimte. Op de Nederlandse Somfy site staat dit model nog niet, maar hij was wel te vinden op andere Nederlandse webshops.

Werkt die met Homey?
Ik zie niet of deze nu RTS is of …
Ik weet niet of het op dat punt vergelijkbaar is met een Z-Wave of Zigbee.

En als je denkt dat Somfy IO het is:
image
Heb je nog wel een Connection of Tahoma box en dus €€€ verder…

Dat is een simpele schakelaar, die je op je Rollershutter 3 zou moeten kunnen aansluiten.
Dat was je vraag toch? Hij vervangt de Rollershutter 3 niet.

Nou de rollershutter zit er niet in nu omdat ik hem er niet in kreeg. De schakelaar zelf wou ik niet vervangen omdat het allemaal dezelfde serie is in huis.

Hallo,
Ik heb een klein module doosje boven mijn draaischakelaar geplaatst. De kabels die ik nodig had doorgetrokken en alles netjes in dat doosje gemonteerd.
Je hebt wel een doosje zichtbaar op de muur, maar scheelt een boel breekwerk.
De link naar waar ik deze doosjes vandaan heb is https://www.hashop.nl/module-montagedoos

Henk

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Met muurverf dezelfde kleur als de muur maken en hij is bijna onzichtbaar. Maar ik zie nog niet hoe ik het schakeldraad onzichtbaar naar dat doosje trek.

Tussendoor nog wat vragen .

Zijn alle rollershutters te groeperen zodat met 1 druk op de knop alles naar beneden gaat ?

En als de stroom eraf gaat dan is alles nog gekoppeld toch ?

Verder denk ik dat ik een oplossing gevonden hebt . Ik heb 2 meter verder een stopcontact zitten en moet even kijken of er nog 4 draden doorheen krijg en dan kan ik daar de rollershutter doen . Daar is meer ruimte .

Ja zeker.

Je kan een flow maken die alles open zet of het kan met de app “group”
< groep > App voor Homey | Homey<-group->/

Alles zit er inmiddels in . Ik heb inderdaad de shutters een paar meter terug achter de stopcontacten gezet . Ik heb 4 draden extra door de buis kunnen trekken . En ook gegroepeerd.

Bedankt voor het meedenken .

Lees dat het al gelukt is, maar wilde toch nog even reageren, al is het maar voor andere die mogelijk tegen dit probleem aan zouden kunnen lopen.

Denk dat wel meer mensen problemen hebben om de module en schakelaar netjes in de doos te krijgen, en dan geldt dat niet alleen bij de rolluik schakelaar, maar bij alle modules.

Fibaro maakt tegenwoordig nieuwe modules met ingebouwde schakelaars, de walli serie.
Zijn duurder dan de gewone, maar als je de schakelaar en afdekplaat meerekent valt dit opzich wel mee.

Voor de rolluiken hebben ze ook een schakelaar.
Deze walli serie maakt het inbouwen een stuk makkelijker.
Misschien dus een tip voor toekomstige inbouwers van modules om naar de walli serie te kijken

Ik heb er na gekeken maar ik vind ze niet echt mooi ….

Dat kan natuurlijk. Zelf had ik een dekplaat voor 4 aansluitingen nodig, welke (nog) niet leverbaar is.
Hierdoor werd ik gedwongen om voor een ander merk afdekplaat en stopcontact te kiezen. Je kan er meerdere kiezen. Hierdoor heb ik nu Schneider odace stopcontacten en afdekplaat en lichtknoppen over de walli heen.

Dus als je het uiterlijk van de walli niet mooi vind, kan je deze veranderen door volgens mij iets van 3 of 4 andere frontjes. Er zit standaard ook een adapter bij de walli, maar weet even niet zo snel voor welk merk/type

nog even door op dit verhaal.
is iemand bekend met deze inbouw?
Technisat slimme inbouw rolluikmodule Z-Wave
kom er weinig over tegen op het forum.

krijg de fibaro rollershutter er niet achter thuis.
we hebben ook een 4 luik (3 x screens en 1x schakel) en ik vind de fibaro walli (niet leverbaar in 4 luik) niet passen bij de rest van de schakelaars in huis, maar wil ze toch graag slim maken.