Welke deurbel met camera en surveillance station

Graag jullie hulp…

Ik ben benieuwd of de deze laatstgenoemde deurbel nog is getest.

Voor mijn nieuwe woning ben ik aan het oriënteren op de smartdeurbellen en camera’s. Omdat ik een synology nas heb is het zonde om een cloudabo te nemen als het niet moet. Dit heeft dus ook niet mijn voorkeur.

Het gaat mij er om dat de deurbel goede foto’s maakt als er wordt aangebeld en dat de deurbel gekoppeld kan worden met homey voor het doorsturen van fotos en opslag van die fotos ( en uiteraard een paar andere flows met verlichting). Videoopname zou ook mooi zijn. Het mooiste zou zijn dat de camera een stream kan afgeven die ik weer via chromecast op een tv kan afspelen, dus samenwerking met homey is zeer belangrijk.

Ik ben de afgelopen weken gedoken in de internetvergelijkingen, reviews en tests. Deze vergelijken vooral de bekende merken zoals hello, ring, evziz, maar uiteraard niet op manieren zoals een homeygebruiker de deurbel zal gebruiken.

Mijn interesse gaat uit naar doorbird omdat deze veel van deze mogelijkheden lijkt te hebben en ook een optionele fysieke intercom heeft (niet goedkoop maar wel handig op een 3e verdieping). Ik kan niet veel reviews van doorbird vinden. Ik ben bereid om wat meer uit te geven voor een product wat betrouwbaar is en langer mee kan. Maar ik zit niet te wachten op een dure aankoop waar je over een paar jaar niets /weinig meer mee kan.

Aan de andere kant zie ik ook weer iets in de nest hello(sterk merk en ik ben androidgebruiker), omdat die weer gewoon de snapshots kan doorsturen (en misschien ook streams?) en zie ik mooie uitbreidingsmogelijkheden met de hub, maar hier loop ik weer tegen de irritante abo aan.

Hebben jullie tips en/of advies voor mij?

1 Like