Weer sensors (opgelost)

Heb je ook op de instellings pagina gekeken voor de weer sensoren app?
Daar komen ze te staan als homey ze kan zien en daar moet je ze dan selecteren en dan kan je ze pas toeveogen

Dank je wel, dat is juist mijn probleem, ze verschijnen niet op die pagina.

Dank je wel

Ik zie ze bij ook soms en dan zijn ze weer weg.
Het is bij van het begin af een niet echt lekker werkend.
Ik heb nu dus die sensoren in de kast liggen en overal xiaomi sensoren gebruikt

Het blijft wat problematisch met de laatste fw aanpassingen. Bij fw 1.5.13 werken een aantal sensoren niet meer. Jeroen heeft al wel updates gedaan voor Cresta (werkt dan goed) en Oregon Scientific (werkt dan nog steeds niet goed). LaCrosse is nog kapot.

Zouden Alecto v1 & v3 sensoren momenteel moeten werken? Deze worden bij mij niet opgepikt. (Eerder wel draaiend gehad met Domoticz en Home Assistant)

Bij mij werken beide (fw 2.2.0 rc7).

Het blijkt toch om een ander type te gaan: Alecto WS-1700. Is het mogelijk om hier ook support voor toe te voegen?

Ik heb deze topic een tijd geleden gestart. Wel zo fair om even te melden als het is opgelost.
Door op het zogeheten tx-knopje van mijn goedkope Chinese weersensor te drukken, bleek het probleem opgelost. Ik kreeg wel nog foutmeldingen als er een time-out was, maar dat is heel simpel op te lossen: de berichtgeving uitzetten!

Bedankt voor jullie advies.

Hier werken de WS-1700 sensoren, zowel temperatuur als luchtvochtigheid. Batterijstatus geeft alleen aan low, terwijl de batterijen nieuw zijn. Iemand dezelfde ervaring en een oplossing?