ik heb al een paar jaar een homey bridge (cloud) jet premium abbo die webhooks verstuurd naar mijn homey pro. gaat al jaren goed maar sinds 2 dagen komen ze niet meer aan. ik heb niks veranderd, als ik handmatig dezezekfde webhook middels de flow verstuur zie ik een uitroepteken met ‘wrong ip’. het gaat van homey naar homey, dus daar heb ik geen invloed op. probeer een ticket aan te maken maar dat gaat niet meer? iemand anders issues met webhooks ineens ? alvast bedankt
Wat voor model Homey Pro? En hoe ziet de URL van de webhook er uit?
deze foutmelding is dus van een homey cloud als die een webhook naar een pro 2019 stuurt.
dit werkte al jaren goed tot 3 dagen terug.
andersom werkt wel!, dus van homey pro naar homey cloud
Ik heb zelf geen ervaring met webhooks, echter gegeven de foutmelding: heeft je Homey Pro wellicht een ander IP-adres gekregen? Of heeft die een vast/gereserveerd IP?
dit is homey cloud, en daar kan ik geen ip instellen. lijkt wel een dns issue aan hun kant
SunBeech vraagt of je Homey Pro (2019) (niet de cloud versie), niet toevallig een ander IP heeft.
Al zou dat niet uit moeten maken, je stuurt de webhook naar het online adres van de Pro; je router vertaald dat naar Homey’s interne IP adres
Idee:
Verstuur die webhook eens met je browser,
hij zou dan “ok” moeten teruggeven
(“ok” betekent ‘Ontvangen door Homey’; zegt niets over de flow die erdoor getriggert zou moeten worden)
Krijg je in je browser dan óók een foutmelding:
1e actie = haal de stroom even 10 minuten van Homey Pro en probeer daarna nog eens.
Tip
Ik zie ook dat je hoofdletters gebruikt in de URL, probeer dat te vermijden.
Https is niet gelijk aan https bijvoorbeeld
System is niet gelijk aan system
Dat is een probleem in Homey Cloud, en je zult contact moeten opnemen met Athom daarover.
Wel in een URL, de scheme is case-insensitive.
ja, dat wil ik ook maar via support kan je geen ticket (meer) aanmaken?
ik zal dat eens proberen inderdaad, misschien ontvangt mijn pro niks meer
beste tip ever ![]()
ik heb trouwens nog getest vanuit een browser, zelfde instructie en dan ontvangt de pro ‘m gewoon.
dus alleen vanuit homey cloud naar mijn pro werkt het niet
dat moet homey oplossen. het enigste wat ik nog kan doen is de homey cloud omgeving resetten middels de developer page……..
Ah, goede vondst. Dan is er iets loos met Homey cloud idd.
Je kunt m inderdaad resetten via developer tools.
Tijdelijk de taal binnen Homey veranderen levert ook een herstart mogelijkheid op.
toeval of niet, gister avond laat de bridge eens van power afgehaald (draaide al 1.5 jaar onafgebroken op de voeding). vanmorgen vroeg deden de webhooks het ineens. als dat er mee te maken heeft is dat vreemd, want dat hele webhook gebeuren is cloud based (bij homey cloud) zou je zeggen. heb nu een soort van pingtool mbv webhooks gemaakt en gekoppeld aan prtg, dus voortaan krijg ik een notificatie als het weer eens niet werkt. ben er best wel van webhooks afhankelijk.
De bridge heeft idd niets met webhooks van doen.
Maar hij zou natuurlijk wel fouten kunnen veroorzaken binnen Homey Cloud. Misschien was e.e.a. van de bridge indirekt toch de oorzaak.