Webhook wakker/slapen

Na wat stoeien met de webhook is het met gelukt. Ik miste een vraagteken aan het einde. Bedankt voor jullie hulp!

2 Likes

mooi dat het gelukt is!

Ah top! Voor geofencing heb je idd de cloud webhook nodig, omdat je dan natuurlijk niet altijd op je wifi zit.
Voorbeeld van een lokale webhook: bijv. mijn deurbel geeft een melding op mijn telefoon, en vandaar stuur ik een webhook naar Homey.
Zelfde met bijv. een slaap/waak webhook;
Als ik niet thuis ben, hoeven die flows niet te starten.
En als internet/cloud niet nodig is, wil ik 't liefst dat het enkel lokaal werkt.

1 Like

aah juist, ik snap em! dank voor de verheldering

1 Like

Nog even een vraag; is er een app vergelijkbaar met MacroDroid, maar dan voor Iphone?

Wat wil je er mee doen? Ik gebruik ook iphone en gebruik de iphone eigen opdrachten app voor slapen/wakker flows en de locative app voor mijn thuis/afwezig flows

Hetzelfde als bovenstaande, de status wakker/slapen veranderen bij het aansluiten en ontkoppelen van de lader

Kan met de opdrachten app

1 Like

Idd, zoals peter aangeeft. Ik heb dit via de opdrachten app

1 Like

En met welk kaartje begin ik de homey flow dan? Excuses voor al mijn vragen hoor, ik ben vrij nieuw m.b.t. smarthome

@Sander93 geen probleem hoor, zijn hier om te helpen!

eerst dien je 2 flows te maken met het kaartje (Deze flow is gestart) dit kun je via de oude flow methode doen door het dit desbetreffende kaartje te pakken bij de ALS kollom. of bij advanced flows de Start button te als trigger te pakken. Aangezien ik deze flows al had voor advanced flows, heb ik het zo gelaten en werkt prima.

Nadat je deze flows naar wens ingesteld hebt, kun je ze als favoriet markeren. dit kun je op de home pagina doen van de app.

Als beide flows favoriet zijn, kun je in opdrachten app als trigger het op of af halen van de oplader aangeven. bij β€œvoer uit” kun je dan homey op zoeken en daar staat dan start een favoriete flow tussen, kies hier de flow uit welke je net hebt gemaakt en klaar.

PS: als je alles getest hebt en het werkt kun je de flows welke je favoriet gemaakt hebt weer als niet favoriet zetten, mocht je dit vervelend vinden. let wel op, elke wijziging in opdrachten app of homey flow. moet je het proces ff opnieuw doen als je ze niet favoriet laat.

Zoals je ziet voer ik nog een opdracht uit in de opdrachten app en dat is de telefoon op stil zetten zodra opladen en van stil af als je hem eraf haalt, dit is handig en hoef je nooit meer bang te zijn wakker gebeld te worden door onbekenden ofzo.

De voorwaarde tijd en locatie heb ik gebruikt om te voorkomen dat als ik ergens anders om 23:00 bijvoorbeeld of middags thuis mijn telefoon oplaat alles uitgaat.

hoop dat je hier mee verder kunt?