Weather Underground in 2.0

Ik gebruik een flow om mijn zonnewering open en dicht te sturen afhankelijk van het weer. Ik doe dit via de app Weather Underground. Echter sinds Homey 2.0 Kan ik de instellingen (API) niet meer aanpassen, iemand een idee? Normaal kom je bij de app instellingen dit aanpassen.

Of weet iemand anders en app die wel werkt onder 2.0, waarin de windsnelheid etc. Als trigger kan gebruiken.

Alvast bedankt, groet Ben

Volgens mij hebben ze de api voor gratis gebruik dicht gezet, in domoticz kan WU ook niet meer gebruikt worden.

Bron: https://apicommunity.wunderground.com/weatherapi/topics/end-of-service-for-the-weather-underground-api

OpenWeatherMap werkt prima.
afbeelding

Bedankt voor de antwoorden!! Ik ga er mee aan de slag.

Ik heb de app gedownload maar het lukt mij niet een API te verkrijgen. Heb een account aangemaakt maar dan raak ik het spoor bijster. Gebruikte eerst WU maar dat werkt niet meer, zij zijn gestopt.

Na het inloggen zie je als het goed is dit, klik op “API keys” neem de default of genereer een key voor de Homey app.

Na veel vijfen en zessen een API key, app gedownload maar nu kan ik de key nergens invullen. Ook zie ik de app niet als ik een flow wil aanmaken. Homey 2.0
Iemand nog suggesties?

Je moet eerst een apparaat aanmaken…

Yes nu voor elkaar. Moet nog een hoop leren maar kom er wel. Bedankt voor jullie hulp.

Als je openweathermap gebruikt apparaat weer voor vandaag on de hoeveel tijd word dit upgedate want vind het niet en is niet up to date qua weer, momenteel staat er zwaar bewolkt terwijl de zon uit zit en bijna geen wolken

In insights kun je de temperatuur bekijken, kies voor de laatste 6 uur. Je kunt aan de vorm van de grafiek zien wanneer de temperatuur is veranderd. Als Homey geen gegevens voor de grafiek heeft staat in het grafiekje de tekst “no data”. Bij mij is dat elk half uur.

Ik krijg voor 24 uur dezelfde temperatuur. Lijkt maar een update per dag te krijgen. Meerdaagse verwachting doet helemaal niets. Wat doe ik nog fout?