Wat google niet begrijpt

Mijn meest gebruikte dingen heb ik namen gegeven als “slang”, “olifant” , “kerst” , …

nu ben ik wat aan het klooien met een WLED setje op een ESP32, heb er meteen drie gekocht - en ook een kant-en-klare van GLEDOPTO, leuk spul.
(werkt op het homey appje DALOR - om LED strips met adresseerbare LED’s in allerlei patronen te gebruiken).

Eerst had ik dit ding gewoon “GLEDOPTO” genoemd, maar google begreep het steeds niet. Toen hernoemd naar “WLED” - dat begreep ie ook niet. misschien omdat er nóg een WLED was met een lang nummer er achter? Toen maar “WLED1” - google begreep het nog steeds niet.
OK, nu wist ik het. ik noem dat kreng “onbegrijpelijk” !

“google, zet onbegrijpelijk aan”

en ja hoor, google zet m netjes aan uit, dimmen, enz. :rofl:

3 Likes

Er zijn heel veel woorden die Google niet (meer) begrijpt.
Overal gaan vragen waarom, maar geen succes. Het form, dat stopte ermee en ik moest naar email.
Ook daar haakte ze af. Verder op Instagram begrepen het wel maar het was meer voor Google Assistent.
Klachten formulier ingediend maar er was er geen e-mailadres opgave mogelijkheid.
Met een kopie + e-mailadres nog een keer gedaan, nada, noppes.

Woorden “deurzijde” en “raamzijde” deden het ineens niet meer. Dat werd “deur Zijde” en “raam” zonder zijde.
Alternatieven werkte dan wel voor “deurzijde” maar niet voor “raamzijde” v.v.

Ook nog 4 lampen in de tuin gehad bij een waterput. Namen: waterput 1 - 4.
Plotseling kreeg ik steeds “waterput 2” in de regel als ik “waterput” zei. Dus weer andere namen geven.

Getal “5” gaat nu ook niet meer zoals in ‘dim 15%’.

1 Like

Oh ja, nu je het zegt…

“Screen” (zonnescherm) begreep ie ook niet.
“Venster” niet

Goochel is beetje dom :crazy_face: