Ik heb een smart LG wasmachine waarvoor geen app is in Homey.
De LG kan je wel koppelen in de Google Home app.
In Homey heb ik een virtuele schakelaar aangemaakt die ook in de Google Home app verschijnt.
Ik wil de wasmachine laten starten als de zonnepanelen genoeg opwekken. (Ja ik weet dat je nog kan salderen).
Zie onderstaande flow:
In Google Home heb ik een routine gemaakt dat als de wasmachine knop aangaat de wasmachine gestart wordt.
(Na het vullen van de wasmachine en instellen van het programma zet je de machine op “starten op afstand”. )
Om te voorkomen dat de flow constant getrikkerd wordt zet ik hem op pauze en middernacht wordt hij weer gestart.
Misschien is dit een open deur en is het al lang eerder bedacht, voor wie er nog niet eerder aan gedacht heeft kan er zijn voordeel mee doen. Je kan hiermee meerdere scenario’s bedenken.
4 Likes
Hoi Ria,
Hoe doe je het precies in GHome? Want dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik heb alleen als routine start mogelijheden:
-Spraakopdracht
-Een tijdstip
-Zon onder/op
-Als een wekker wordt uitgezet
Via de eigenschappen van een virtuele schakelaar (van Homey) in Ghome, zie ik ook geen opties om een routine mee te kunnen starten.
Als het goed is zie je de virtuele knop in Google Home (ik heb overigens gekozen voor modus).
Dan in gh routines:
(Sinds gisteren heb ik de naam van de knop gewijzigd omdat ik nog aan het experimenteren was)
1 Like
Ahhhh. Ik had te weinig uitgeprobeerd…
Sinds de laatste routine die ik maakte, krijg ik nu een nieuw keuzemenu voor mijn neus om het routine-type “huishouden” of “persoonlijk” te kiezen.
Ik koos “persoonlijk”, en dan komt de starter “als een appaaraat iets doet” niet te voorschijn 
Het type “huishouden” leek mij nl. minder mogelijkheden hebben haha. Verkeerd gedacht.
Dank voor het delen in ieder geval Ria, eindelijk is er een manier om Homey iets via Google Home te laten starten!!
1 Like
En dit geeft een prachtige oplossing voor mijn Magnum Vloerverwarming. Doordat Magnum wel op google zit, kan ik de vloerverwarming nu aansturen via Homey. Super goed idee.
2 Likes
Even een waarschuwing. Ik ontdekte onlangs dat de wasmachine na verloop van tijd van stand-by in slaapstand gaat. Google ondersteund geen wake up on LAN. Dus voor de LG wasmachine is dit dus geen oplossing. Ik ben met support in gesprek of het niet mogelijk is om de stand by tijd beduidend langer te maken maar ze zijn niet erg geĂŻnteresseerd.