Warmtevraag uitlezen evohome ivm buffervat

Gebruikt iemand hier homey I.c.m. Honeywell evohome? Weet iemand of het mogelijk is om met de homey een flow te maken op basis van een warmte vraag naar de cv ketel?

Of kan ik uitlezen dat de temperatuur in een kamer lager is dan de ingestelde temperatuur met evohome? Ik wil namelijk de pomp van een buffervat aanzetten op het moment dat die op temperatuur is én er een warmtevraag is. Iemand een idee?

Ha Roel,

Ik gebruik zelf geen EvoHome dus weet niet of ik je helemaal kan helpen. Het uitlezen van het verschil tussen de ingestelde temperatuur kan je eenvoudig doen met een variabele.

Misschien dat een deel van onderstaande flow je kan helpen. Hiermee detecteert het huis dat de openhaard aan staat zodat de rest van de woning (boven) verwarmt wordt en de radiatoren beneden dicht gaan.

Verder moet je even kijken dat je je probleem in kleinere brokjes gaat opdelen. Dan kan je vanuit daaruit je verschillende flows opbouwen.

Dit zou een begin kunnen zijn:

  • daadwerkelijke temperatuur =< ingestelde temperatuur dan set ja/nee variabele
  • buffervat => specifiek aantal graden dan set ja/nee variabele
  • buffervat op temperatuur (bovenstaande variabele) & vraag naar temperatuur (bovenstaande variabele) dan schakel pomp in
1 Like