Ik zou graag willen zien in Homey of mijn laadpaal is verbonden met een auto.
De volgende zaken kan je op dit moment uitlezen.
Status
Error
Disconnected
Ready
Waiting
Charging
Locked
Paused
Vergrendelings status
locked
unlocked
Power status
aan
uit
De power status lijkt helemaal niks te doen. Er is een DAN-kaart beschikbaar om de laadpaal aan- en uit te zetten, maar als ik hem aan probeer te zetten verander er niks, als ik hem uit probeer te zetten krijg ik een 403 error. Wel vreemd is dat in het apparaten overzicht een laadpaal soms uit lijkt te staan, terwijl ik zelf niks aan de aan/uit status kan veranderen.
De status disconnected heb ik nog nooit gezien.
De status ready geeft hij zowel als hij verbonden is, maar ook als hij niet verbonden is. Ready lijkt hij alleen de kunnen zijn als de laadpaal “unlocked” is.
De status waitin geeft hij zowel als er een auto aan de laadpaal zit, maar ook als er geen auto aan de laadpaal zit.
De status locked kan ook van toepassing zijn terwijl de auto aan het laden is. Volgens mij zegt dit alleen iets over het feit dat de laadpaal niet gaat laden zodra de auto aan de stekker gaat, maar alleen wanneer dit met de software zo aangestuurd wordt.
In de wallbox app en in de home assistant app is het wel mogelijk om de status uit te lezen of de laadpaal wel of niet met een auto verbonden is. Iemand een idee hoe ik dat kan zien (of uit de beschibare data kan herleiden) in Homey?
Wat ik eigenlijk gewoon mis is een EN-kaart, met de status “Auto verbonden”.
LOCKED is een bolean, en die is dus TRUE of FALSE.
Echter betekend dat niet dat STATUS dan ook LOCKED weergeeft.
De auto kan bijvoorbeeld prima aan het laden zijn terwijl LOCKED, waar is.
De auto auto kan zowel bij LOCKED TRUE als LOCKER FALSE verbonden zijn.
Ofwel, aan de hand van de LOCKED status kan ik niet zien of de auto verbonden is.
Aan de hand van de STATUS STRING kan ik ook niet zien wat de status is.
Hier staat soms ook WAITING, READY of LOCKED, maar hoe kan ik dan zien wanneer de auto verbonden is?
De LOCKED Bolean is hier bijvoporbeeld FALSE, maar de STATUS String is LOCKED
maar omdat dat Topic begint over een Script en later de Developer van de App er in doorgaat zal ik hem afsplitsen en de Developer vragen de Topic ID aan te passen. is dan natuurlijk wel Engelstalig en dat maakt dit geen Officieel Topic.