Waarschuwing als kraan open blijft staan

Oeps, vanmorgen kwam ik er achter dat ik de sproeier in de tuin gisteren avond aan had laten staan. Onnodig heeft het ding heel de nacht water verbruikt.

Nu heb ik een watermeter van HomeWizard dus homey ziet precies dat de kraan aan staat. Ik heb de onderstaande simpele flow gemaakt, deze geeft 1x een melding als de kraan 15 minuten aan staat.

Echter zou ik de melding ELKE 15 minuten willen krijgen als de kraan aan blijft staat.

Wie helpt me op weg ?

Als je dat een aantal keer (dus niet ELKE 15min wilt )

Zet dan achter deze flow een wait van 15 min daarna een logic kaartje met een check of de waterflow nog steeds >5 is.

Dat kan je dan nog eens herhalen.

andere oplossing is een tijdskaartje dat iedere 15min triggert, maar die flow loopt dan wel altijd (ook als de kraan niet loopt).

Datkan je weer oplossen door er een aparte flow van te maken en dat je die flow enabled als de kraan aangaat en disabled als hij uitgaat.

De eerste oplossing is iets simpeler

ben nu zo ver… (dank voor een prive bericht)

morgen testen

Je kan de app Device Capabilities ook gebruiken.

https://homey.app/en-us/app/nl.qluster-it.DeviceCapabilities/Device-Capabilities/

Dit is even om te testen. Maar als hij staat zoals ik hier heb neergezet krijg je elke 10 seconden een melding in de tijdlijn. Zo kan je ook even kijken of hij werkt.

Hoef je niet zo lang te wachten.

Dit zou zo moeten werken met meer dan 5 L/min voor 15 minuten.

1 Like