Visuele soc-indicatie Sessy-batterij middels leds

Graag zou ik middels een fysieke indicator (bijv een led-strip) de actuele soc-waarde van een Sessy-batterij willen zien. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een stripje van 5 led’s, die per 20% lading oplichten. (Van 0 bij 0% tot 5 bij 100%). De strip wil ik op de betreffende Sessy plakken, zodat je in 1 oogopslag kunt zien wat de soc is.

Daarnaast wil ik hetzelfde maken met een 2-kleuren led: groen is opladen, rood is ontladen.

Heeft iemand een idee hoe je dit zou kunnen maken?

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Misschien zelf iets knutselen met ledjes op de GPIO’s van een raspberry pi (zero). De GPIO’s kun je aansturen vanuit een advanced flow. [NEW APP][PRO] Raspberry Pi

Ook zou je een zigbee e-paper display kunnen gebruiken. Smpl mini display: battery powered e-ink display made for Homey

Die app van jou kende ik nog niet. Een Pi heb ik nog wel liggen. Goed idee icm die app, dat zou idd moeten kunnen. Ik ga ermee aan de slag. Thx.

1 Like