Verlichting wordt vergeten

Ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer terugvinden. Met welke app in Homey melden jullie de IKEA gateway en of de hue gateway. Kan zo ik lees niet met hun eigen app. Kun je dan de flows in de homey blijven gebruiken of moeten die in de eigen gateway?

Je kunt gewoon flows maken op basis van die apps. Wel moet je, als je bv van de “directe” IKEA app naar de “gateway” IKEA app overstapt, er rekening mee houden dat je alle lampen opnieuw moet toevoegen aan Homey en eventuele flows gebaseerd op de “directe” app aanpassen zodat ze voortaan de devices van de “gateway” app gebruiken.

1 Like

Sorry dat ik me er zo laat mee bemoei. Het feit dat ‘andere merken’ het ook niet doen gaat voor Homey natuurlijk niet op. Zij pretenderen alle gateways te kunnen vervangen.

Ik zeg: verkopen dat rotding. Ik bied je 100 euro.

Ik ben niet zo thuis in de wereld van domotica. Toch leek het me wel wat om me daarin te verdiepen. Je ziet dan het gemak van de Homey en dan is het jammer dat je later tegen een nuance aanloopt. Om deze reactie heb ik echter niet gevraagd en kan er ook weinig mee.

Datzelfde geldt voor de vraagsteller. Zie werkelijk niet in hoe die met deze zure reacties zijn probleem opgelost krijgt.

Gelukkig is binnenkort de Zigbee rewrite af waarmee al deze problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Toch?

1 Like

Zo, dat escaleerde best snel zeg.

Bied je hier een nieuw inzicht die nog niet is aangestipt? Of wil je je stem kenbaar maken dat je het met iemand eens bent?
Het is niet duidelijk wat je bedoeld, wellicht kan je dat wat meer cachet geven? Elk apparaat of technologie heeft een eindigheid in duur, reikwijdte, gebruiksgemak, noem maar op. Welke nuance over het geheel zou jij over het voetlicht willen brengen?

1 Like

Ow ja, binnenkort :)?

Ja, het is al ongeveer een jaar “binnenkort” dat de Zigbee rewrite eraan komt.

Gelukkig, ik was al bang dat ik wat gemist had :slight_smile: