Verbruiksmanagers Iungo, Youless, Plugwise etc... voorkeur?

Ik heb nu een halfjaar een slimme meter in huis in combi met SolarEdge zonnepanelen. De Solar app werkt prima en ik wil nu uitbreiden met een verbruiksmanager op de slimme meter dat uiteraard gekoppeld kan worden aan Homey. Voor energieverbruik op de stekkers gebruik ik al Fibaro.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Iungo, plugwise of Youless in combi met Homey? Of zijn allen prima verbruiksmanagers?

1 Like

Ik heb ztatz en dat werkt prima, denk dat alle verbruiksmanagers dat wel doen;)

2 Likes

Plugwise hier. Werkt prima

1 Like

Youless, werkt prima. Gebruik hem tevens icm www.enelogic.com. Heel duidelijke overzichten (y)

2 Likes

Ik heb een iungo.
Voordeel je kan er alles op aansluiten en tegelijk ook.

Ik heb bijvoorbeeld

Laadpaal
Watermeter
Energiemeter
Zonnepanelen (werkt een stuk sneller dan solaredge app)

1 Like

Goed topic. Ik lees graag mee. Sta ook voor die keuze, Plugwise, Youless staan nu op mijn lijstje, maar zie graag wat jullie gebruiken

Ik heb sinds kort een youless icm draaischijfmeter en zonnepanelen. Dit ter test voor youless en draai beta firmware op het apparaatje.

Metingen zijn niet altijd 100% goed, maar overall klopt het goed (bij laag verbruik is het lastig meten met een draaischijfmeter)

Daar heb jij natuurlijk geen last van met je slimme meter. Youless bevalt mij iig prima :slight_smile:

1 Like

Ben ook op zoek naar een energiemeter. Hoor graag wat jullie ervaringen zijn met Youless LS120, Plugwise Smile v3 en Iungo. Alvast bedankt!

Dank voor de reacties. Ik merk dat de Iungo mij nog steeds aanspreekt ivm de veelzijdigheid ervan. Betekent wel weer een installateur inhuren om de meterkast aan te passen. :slight_smile: