Energie P1 + water + kWh meten

Ik ben een tijdje terug overgestapt van Homewizard naar Homey, en dat bevalt tot op heden goed.
Echter heb ik nog niet alles om kunnen zetten, en ben ik nog genoodzaakt om de Energylink te gebruiken.

Met de Energylink meet ik:

  1. De slimmemeter via P1
  2. Watermeter via een Sensus HRI puls teller op de S1 poort
  3. En de zonnepanelen via een aparte DDS-1Y kWh meter op de S2 poort

Ik heb inmiddels verschillende oplossingen gezien, zoals b.v. Iungo en Youless, maar geen enkele die al deze metingen in één oplossing kunnen bieden. Ook is de Iungo app op Github al bijna een jaar niet meer bijgewerkt en nog steeds een v0.x.x versie.

Weet iemand een mogelijke alternatief?
Want dan kan eindelijk van die Homewizard knoei af :wink:

De youless ls120 kan 2 van de 3 digitaal koppelen. De P1, en via S0 de watermeter OF de zonnepanelen. Je zou 2x een LS120 kunnen nemen, dan heb je alle 3 diigitaal beschibaar in Homey via de Enelogic Youless app:

Handleiding om de watermeter aan te sluiten op youless:

Je zou zelfs alle 3 via 1 youless ls120 kunnen doen als je de watermeter via de optische ingang doet (en de sensus dus niet gebruikt), maar dat is minder nauwkeurig en werkt niet op alle typen watermeter. Zie voor een handleiding hier:

1 Like

Dus het is mogelijk om 2x een Youless te koppelen aan Homey?
En ziet Homey dan ook het verschil in actueel verbruik van stroom?
Dus als ik 200 watt opwek en 100 watt verbruik, dat ik dan -100 watt zie.

ja, je kunt meerdere youlessen koppelen aan Homey. Per youless kun je aangeven of het je hoofdmeter is (P1), of een losse gebruiker (S0), of een zonnepaneel (S0).

Homey zorgt voor het optellen en aftrekken :slight_smile:

1 Like