Variabelen berekenen met Homey Bridge?

Ik probeer om een variabele een berekende waarde te geven, als volgt:
Ik gebruik Logic > Bereken een numerieke variabele, vanuit een kaartje bij “Dan”.
Ik kies mijn variabele GrenswaardeVocht uit de lijst
Ik maak een formule binnen dubbele accolades
Dit gaat allemaal goed totdat ik binnen de formule een andere variabele of tag probeer te gebruiken. Dit heb ik op 4 manieren (tevergeefs) geprobeerd:

  • Als ik op het tag-symbooltje tik, gebeurt er niets
  • Als ik er een tweede keer op tik, loopt de Homey app altijd vast. Moet dan geforceerd gestopt worden.
  • Als ik ten einde raad zelf de naam van de tag exact zo intyp, dan lijkt hij dat te accepteren. Maar bij het testen blijkt dat de variabele die ik probeer te updaten zijn waarde geheel verliest.
  • Zelfde resultaat als ik een # zet voor de naam van de tag.
    Wat gaat er hier mis?

image

zo moet het er uit gaan zien, dus de bestemmings-variabele"-naam “P0-Water.periode” gewoon intypen en de te gebruiken invoer variabelen kiezen d.m.v. de Tags.

Dat is vreemd… ik wordt juist gedwongen om de bestemmingsvariabele te kiezen uit een lijstje door mij gedefinieerde variabelen. Zie het openingsscherm in de bijlage. In het formuleveld kan ik vervolgens niets kiezen, vanwege de eerder genoemde problemen. Het lijkt bij mij dus andersom te werken als bij jou??

Ja, sorry, ik bedoelde ook een item kiezen (leesbare
tekst, geen tag). In het formuleveld kan je tags kiezen door op het icoontje rechts te klikken, de variabele wordt dan op de plaats van de cursor ingevoegd.

Ik ben bang dat we langs elkaar heen praten… als je mijn screenshot er even bij neemt: In het bovenste veld kan ik de resultaatvariabele kiezen, dus geen geschreven tekst. In het formuleveld kan ik niets kiezen, omdat de app vastloopt als ik op het icoontje klik. Ik ga dit melden als een issue voor support, want ik begrijp inmiddels dat jij dat icoontje wél gewoon kunt gebruiken. Bedankt voor de info.

Volgens mij ben je vergeten om een variabele te maken.
Die kan je vervolgens gebruiken in je flow.

1 Like

Ben soms wat onhandig in m’n woordkeus, bedoelde “leesbare tekst”. Maar, zoals JvdMeulen al zegt, heb je al wel een variabele aangemaakt? Overigens heb ik zelf een Homey Pro (2016).

In mijn oorspronkelijke post heb ik stap voor stap beschreven wat ik doe (inclusief het aanmaken van variabelen), en waar het dan fout gaat. Ik vermoed inmiddels dat dit alleen een probleem dat speelt bij de Homey Bridge. Misschien kan iemand die zo’n model heeft bevestigen of dit zo is?

1 Like

Als je op het tag symbool drukt en hij loopt vast, dan lijkt het inderdaad een bug te zijn. Ik zou dit even melden bij athom en hopelijk komen ze snel met een fix.

Ik heb alleen een pro, dus kan dit niet testen.

Ik heb dit vorige maand gemeld bij support. Er wordt aan gewerkt, maar het is nog niet opgelost.

Ik heb een wellicht gerelateerd probleem. Ik probeer in advanced flows het totale vermogen van mijn 2 zonnepaneel systemen te berekenen. De waardes van de individuele systemen komt correct binnen, maar de flow loopt vast op het bereken blok (met de foutmelding dat een variable niet gevonden kan worden). Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Misschien heeft iemand een idee?