Update nieuwe Homey van v10 naar v12 faalt

Ik heb net een nieuwe homey en ik wil het updaten van versie 10 naar versie 12.x

De update lijkt te draaien, hij gaat naar 100% en merkte dat de homey gaat herstarten. Ik zie dat de homey herstart aan de ring die verander naar wit en daarna weer een regenboog. Maar de app blijft zeggen dat hij bezig is met herstarten.

Dus ik start de app opnieuw op en kom weer in de homey. Alleen draait hij nog steeds versie 10.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?

Ik neem aan een Homey Pro 2023?
dit issue kan ik me bij 201x niet voorstellen.
Deze lijkt in A/B terug te keren naar de oude Firmware.

Probeer even via https://support.homey.app/hc/en-us/articles/7263435817116-Connecting-Homey-Pro-Early-2023-to-a-PC-or-Mac-with-USB de update te doen.

Inderdaad de pro 2023. Bedankt voor de tip! Ik ben nu via de usb tool bezig, er draait nu al bijna een half uur een oranje ring en op het scherm staat “Verifying”. Is het normaal dat dat stuk van het proces zo lang duurt?

Tja, duurt soms lang, maar wil ook wel eens hangen.
je zou na uurtje zeker de stekker er uit moeten kunnen halen en kijken of hij gewoon opstart.

Gedaan, maar zo te zien start hij niet op. Er blijft een witte draaiende ring zichtbaar. Met hem af en toe een regenboog

Probeer het eens met een degelijke USB-C data kabel (geen laadkabel) van een goed merk.
#cablegate

Dus de kabel die homey meelevert voor dat bedrag werkt niet? Hij lijkt wel iets te transferren maar bij verifying blijft ie hangen

Zoiets. Er zijn blijkbaar een aantal batches met kaauutee kabels uitgeleverd.

Meer de vraag om uit te sluiten,

• een kabel knikken is niet goed, gaan ze soms stuk van.
  • je kunt een slechte kabel hebben gekregen.
  • je kunt wellicht met een USB-A naar USB-C kabel en dus ook een andere poort op een PC een beter resultaat hebben.

er zijn meerdere mogelijkheden dat er iets is wat je zelf relatief eenvoudig kan oplossen.

1 Like

Ik probeer het nu met de kabel van m’n usbc back-up schijf, die is voor data. Ik ben zo’n verwende Apple boy die gewend is dat alles meteen werkt haha. Maar heel erg bedankt voor het meedenken! :pray:

Met deze kabel hetzelfde probleem, update draait hij af en hij blijft hangen op het Verifying scherm. Opstarten doet ie ook niet meer. Is dat een bekend probleem?

Maak een ticket aan bij support, alleen daar kunnen ze verder helpen, https://support.homey.app/

(of bij je leverancier maar ook die met hem dan terug sturen)

Had er al eentje lopen bij support maar in de automatische reactie stond dat ze vakantie hebben ofzo haha.

Nou ja, dan maar wachten

Ik heb een factory reset geprobeerd, ik kreeg de melding dat verificatie gelukt is. Nu opstarten, maar krijg nu een witte ring met heel af en toe een gekleurde (roze) en dan gaat ie weer naar wit en dat blijft zo doorgaan nu. Is dat een goed teken??

Apple heeft een knowledge base neem ik aan?
Athom ook :grimacing::wink:

Zou niet uren moeten duren, maar op 1 of andere manier kan het wel langere tijd in beslag nemen (dat staat dan weer niet in het KB artikel…)

Had ik al gelezen maar misschien moet ik hem langer dan een uur laten draaien?

Na drie uur nog steeds niks en support reageert niet. Had hem net nieuw en wou eerst even de versie updaten van 10 naar 12 want ik kreeg hem met een oude versie.

Is er voor de rest nog wat aan te doen?

Net nieuw ? Volgens het Nederlandse Consumentenrechtvterug naar de winkel. Je bent niet verplicht om naar de producent te gaan voor je garantie…

1 Like

Inmiddels opgelost via Robbshop, blij dat ik hem niet via homey zelf gekocht heb. Ik heb nog steeds geen reactie van hun support :frowning:

Nieuwe homey kon wel updaten dus vanavond heerlijk aan het configureren en spelen :grin:

Probleem opgelost!

3 Likes

This topic was automatically closed 24 hours after the last reply. New replies are no longer allowed.