Unifi Smart Sensor integratie

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier en aan het verkennen om een Homey Pro te kopen. Momenteel heb ik een Unifi netwerkinstallatie (firewall, switches, Wifi AP’s én camera’s). Ik wil deze installatie uitbreiden met de Unifi Smart Sensoren.
Daarnaast wil ik onze woning smart maken (los van HomeKit) omdat we *tig Apple devices hebben. We hebben ook reeds sensoren en verlichting van IKEA, Homee (voor de Hörmann garagepoort), etc… Veel verschillende hub’s en veel verschillende apps voor veel verschillende protocollen. Vandaar dat ik aan het verkennen ben naar een “all-in-one” hub voor al deze devices te kunnen aansturen. Zo kom ik bij de Homey terecht. :slight_smile: .
Kan ik bijvoorbeeld met de Unifi Smart Sensor als in input voor Homey Pro een IKEA lamp of een alarmsysteem aansturen via Homey Pro?

Bedankt alvast voor de antwoorden.

In principe kan dit allemaal, als alle apparaten ondersteund worden door homey. De beste tip die ik je kan geven is om in de appstore te kijken of alles wat je al hebt aan sensoren e.d. daar terug te vinden is in de bijbehorende apps. En even over die smart sensoren van unify, wat zijn die duur zeg. Er bestaan heel veel zigbee en zwave alternatieven die nog niet de helft kosten en waarschijnlijk langer op een acculading meegaan (ik gebruik voornamelijk aqara en ikea zigbee sensoren btw)

1 Like

Ja ze zijn best wel prijzig maar ze zijn ook multi-functioneel. Welke stel jij voor als “alternatief” die zowel beweging, temperatuur en vochtigheid kunnen meten?

Ik heb bewust temperatuur en beweging gescheiden gehouden omdat je een bewegingssensor vaak tegen het plafond plaatst (tenminste dat werkt voor hier het beste en hebben de sensoren het breedste zichtveld) en temperatuur wil je graag op 130 cm ish van de grond meten, omdat je daar het gemiddelde hebt qua temperatuur (boven warm beneden koud). Hier gebruik ik aqara sensoren voor.

1 Like

Bedankt voor de (nuttige) feedback!