Ubiquiti UniFi Protect (Dutch)

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik de G4 Doorbell Leo weten in te voegen in Homey Pro en de Sonos speet de chime af als er aangebeld wordt. Nu nog de chime op de Nest Audio’s en het pip beeld op TV en via de chromecast.

Ik heb een Unifi Dream Machine SE waarop Protect draait.

Kan je mij verder helpen?

Voor de PIP heb je wel android TV nodig. (de Chromecast 4k, die met afstandsbediening heeft dit al)

Hier gebruik je PiPuP voor PiPup App voor Homey | Homey

Instaleer PiPup op een Android TV.
-Herstart Anrdroid TV
-Open PiPup voor bevestiging starten

-Open Instellingen (Algemene)
-Apps
-Rechten
-Speciale app-toegang
-Weergave voor andere apps
-PiPup toestaan
image

Voor de nest audio:
Instaleer Soundboard App voor Homey | Homey
Configureer de app in Homey en voeg hier MP3 bestanden toe.
Dan kan je de volgende kaart gebruiken

image

Hier is de flow die ik gebruik:

Dit is super en helemaal duidelijk. Dankjewel!

Echter nog 2 vragen:

  • Hoe vind ik het ip adres of URL voor het videobeeld van de camera?
  • PiPup op de Homey geinstalleerd, geen probleem. Echter kan ik geen PiPup vinden in de Playstore voor Android TV. Doe ik iets fout of moet je dit op een andere manier installeren op de Android TV?

Dank voor alle hulp.

Je moet eerst pipup geïnstalleerd hebben op het desbetreffende apparaat. Echter zie ik nu dat deze uit de playstore is gehaald.

Misshien dat deze nog te krijgen is via een andere site en dan sideloaden op je Android tv. Ik zal hier in de loop van de week eens naar kijken.

Ik heb er wel een snel gevonden maar ik weet niet of die werkt of veilig is.

**** gebruik op eigen risico****

**** gebruik op eigen risico****

Als dit gelukt is moet je even kijken op je Android tv wat het IP adres is van je Android tv. Dit is het IP adres waar je naar toe moet streamen.

Bij het invoeren van het pipup kaartje krijg je vanzelf te zien dat je een afbeelding kan toevoegen. Dan hoef je alleen maar uit de lijst die naar voren komt je deurbel te kiezen.

Iemand issues met de motion sensor van de Ubiquiti Up sense?

De sensor werkt hartstikke mooi, echter blijft bij mij bij alle sensoren de motion actief staan en lijkt niet te resetten naar inactief waar dat wel netjes gebeurd in Home Assistant en Unifi protect.

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem.

Goedemorgen, met web webhook vanuit de Doorbell kun je een deurbel flow starten in homey.
https://webhook.homey.app/Homey-ID/Doorbell
Succes!