Tuinverlichting op een specifiek tijdstip voor zonsopgang werkt in de test maar niet meer 'IRL'

Ik heb een HUE-strip in de tuin, die doordeweeks voor zonsopkomst om 7 uur 's ochtends aan zou moeten gaan. Zoals vandaag, toen de zon om 7:44 uur opkwam. Vorig jaar werkte dit, en als ik de flow test als ik om 7:15 uur wakker word, werkt het ook. Maar de strip gaat om 7 uur 's ochtends niet automatisch aan en ik heb geen idee waarom.

Voeg een tijdlijn kaartje toe aan het “Else” gedeelte, zo weet je of de flow triggert (zo nee, dan zie je óók geen tijdlijnmelding), en zo ja, dan was er een voorwaarde (bij “En”) ongeldig.

1 Like

Op zich zou hier alles geldig moeten zijn. Licht in huis was wel aan met, dacht ik, exact dezelfde flow. Zie nu dat ik daar dag tussen Maandag en Vrijdag heb als voorwaarde ipv ‘doordeweekse dag’. Zou geen verschil moeten maken, maar we gaan het maar proberen :slight_smile:

Mja, de ‘doordeweeks’ voorwaarde moet hetzelfde resultaat opleveren.

Homey heeft wel eens moeite met de juiste lokale tijd.
Probeer eens een flow te maken die over een paar minuten start, en die dan een tijdlijn melding stuurt. Als dat goed werkt, zou het om 7.00 uur ook goed moeten werken.

Je kunt de klok forceren om de juiste tijd (en tijdzone) op te halen:
ga naar locatie instelling,
schuif de kaart naar een andere tijdzone, new york of zo,
Na een minuut schuif je de kaart weer terug naar Homey’s huidige locatie;
Nu zou de tijd echt goed moeten staan.

Hier kun je meekijken (tijdzone, lokale tijd en UTC tijd moeten correct zijn):
https://tools.developer.homey.app/tools/system

Maar als de klok niet goed zou staan zou de andere flow die 7 uur start ook niet moeten werken. Of elk van mijn overige 10 flows op tijd.

we gasn zien of hij morgenochtend wel aanstaat.

Dat klopt, maar ik wist dan weer niet dat je meer tijdstip gestuurde flows had :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dan zou ik nu aanraden om die ene flow in zijn geheel weg te mieteren, en even opnieuw opbouwen.

Oh sorry, ik zie net pas dat ik hier in het Nederlandsch zit te antwoorden, terwijl je het topic in het Engels begon :face_with_peeking_eye:

1 Like

Multilingual on the Homey Community

Pls keep topic English or let the TS translate and move the topic.

1 Like

Ja ik heb, nadat het vanmorgen weer niet werkte, de hele flow weggegooid en opnieuw opgebouwd. Morgenochtend weer een kans :slight_smile:

Dat werkte ook niet. Nu ‘doordeweekse dag’ aangepast in ‘tussen maandag en vrijdag’ zoals een andere flow staat ingesteld die wel werkt :man_shrugging:

Werkt nog steeds niet. Geen idee waarom niet. Ik ga maar een ticket inschieten.

What happens if you use the combined time card for time and day in the week?

image

1 Like

I just checked the zonsopgang TAG in my Homey
Seems for today it is set at 07:00. So the test if it is BEFORE zonsopgang is not true at 07:00 am.

image

I usually use the app “Zonnestanden” to check “sunrise/zonsopgang” and “sunset/zonsondergang”.
The times for the Homey sunrise and Zonnestanden do not match. Seems the info in Zonnestanden is closer to what Weeronline shows.

zonsopkomst is om 7:48. Dan is 7 uur wel voor zonsopgang. En dat klopt ook, want als ik om 7:01 de flow test werkt het ook gewoon. Test ik hem om 8 uur krijg ik een rood uitroepteken bij de zonsopkomst kaart. Ook andere flows met dezelfde triggers werken wel, zoals deze:

En waar in homey vind je die tag? Is dat geen tag die je ooit zelf gedefinieerd heb?

Ik zie de waarde van de tag in elk veld waar een tag geselecteerd kan worden,
B.V.

1 Like

-edit- Ah gevonden, ik keek verkeerd. Bij mij is zonsopkomst 7:53

Wat ook exact overeenkomt met de zonsopkomst

:man_shrugging:

Ik gebruik de waardes niet, maar zie nu dat ik een probleem heb.

Bovenstaande zie ik in een browser op een PC. Als ik de tags op mijn mobiele telefoon bekijk, zie ik geen waardes (iOS 26.0.1)

Maar als ik de tags nu in de timeline zet, en de flow run, komt wel de juiste waarde in de timeline.

Maar goed, dit is een ander probleem, dan waar dit topic over gaat,

1 Like

Dit moet je maar net ff weten:
sinds de Pro 2023 worden er slechts voorbeeld waardes getoond in de keuzelijst.
In de mobiele app hebben ze het wat mij betreft beter gedaan, als je geen actuele waardes wil laten tonen, laat dan gewoon niks zien.
De web app wekt wat dat betreft slechts verwarring op.

Mijn Pro 2019 laat gelukkig wel gewoon de actuele waardes zien:

1 Like

Nadat ik een flow die het wel deed heb gedupliceerd en aangepast Ă©n op advies van athom het tijdstip in de flow iets heb aangepast (omdat ik diverse flows start om 07:00 kan het zijn dat de homey het ‘te druk heeft’ waardoor een flow misschien niet start) stond vanmorgen het licht in de tuin aan.

Opgelost dus