Nee hoor, alleen op de Homey (Cloud) bestaat een Premium Subscription,
Hooguit een of enkele Feature upgrades per jaar kun je kiezen om te kopen als je het waard vindt.
Nee hoor, alleen op de Homey (Cloud) bestaat een Premium Subscription,
Hooguit een of enkele Feature upgrades per jaar kun je kiezen om te kopen als je het waard vindt.
Ik had het niet over perse iets nieuws maar reparatie van iets dat het eerder al net niet deed en dan als fix te koop aangeboden wordt.
Beta testen is geen gratis gebruik maar gratis beschikbaar stellen van mijn tijd en effort zodat zij een product betaald kunnen er lopen een manier om te besparen op product testen. Overigens vaak gratis bij concullega die het dan niet weet van je afnemen.
Voorheen kon je in flows al zaken die eruit gehaald zijn en daarna in advanced flow terug kwamen.
Ik pretendeert helemaal niet dat alles gratis moet, sterker zonder een goed business model is het leven van athom niet gegarandeerd en dus helemaal een slecht verouderd product. Wel plaats op k vraagtekens bij de hoogte van het bedrag voor de functie die er tegenover staat en of dat voor alles moet.
Il zag (dank!) dat ze 5 jaar updates garanderen na release. Tel daar een jaar af voordat het echt beschikbaar was of is blijft er effectief 4 jaar over , wel vanaf release dus 5 jaar tellen. Als je dus aan het einde van een Lifecycle het product koopt heb je nog maar een paar maanden met geluk. Dat zou van mij wetgeving mogen worden dat 3 jaar na aanschaf ( of eol datum) er nog updates uitgebracht moeten worden om het product veilig te houden en functioneel. Maar dat is breder dan de homey.
Maar die updates krijg je nog steeds…
Je oude Homey is nog steeds net zo veilig en functioneel.
Dat is zelfs de allereerste Homey uit 2016.
Er zit een groot verschil tussen updates en upgrades.
Bij smarthome producten wordt steeds vaker met een abonnementsmodel gewerkt voor feature updates. Dan zit je mar zo aan 25 euro.
Ik denk dat een eenmalige aanschaf van 25 euro een heel schappelijk bedrag is.
En als je “tijd en effort” niet wil inzetten om een betafeature te testen, dan neem je het toch niet af? Niemand dwingt je.
Het stelt je ook in staat om een “informed decision” te maken. Het mes snijdt aan 2 kanten wat mij betreft.