Toevoegen Aqara opple schakelaar

@TedTolboom Ik zie niet zo goed cq weet niet zo goed hoe ik een verzoek moet doen om een apparaat toe te voegen aan je app.

Zie door de bomen het bos niet meer hoe ik dit verzoek moet doen.

Vandaar op deze manier het verzoek

Is het mogelijk om de Aqara opple schakelaar toe te voegen aan de Xiaomi / Aqara ZigBee app.

Alvast dank voor een reactie.

Hm wist niet dat er een was :slight_smile: Maar zie dat iemand daar ook al de vraag gesteld heeft voor toevoeging. Kijk eigenlijk nooit naar ht Engelse forum gedeelte . Is voor mij zeer moeilijk te lezen :|(

Dankje

1 Like

@homdom zie mijn reactie in het app topic.

Het is mogelijk om aan de development van de app bij te dragen door een donatie te doen om deze switches aan te schaffen en toe te kunnen voegen. Zie de link in het app topic.

Heb de paypal rekening weer eens uit het stof gehaald :wink:

1 Like

Hoi @TedTolboom,

Heb je al een planning voor de Opple schakelaars toe te voegen?

1 Like

I don’t understand everything on this thread but I am willing to donate 10€ (?) if it’ll help Ted for the inclusion of Aqara Opple?

Any updates?

See my update in the Aqara topic:

1 Like

TOP :stuck_out_tongue_winking_eye:

Schakelaar werkt hier nu ca 1 week met de nieuwe (experimentele) update. Reageert super snel met het bedienen van HUE scenario’s en KAKU

TED veler dank :+1:

Kan je me vertellen hoe? Heb de opple net binnen maar kom er niet uit :weary:

Procedure volgen die de app aangeeft. Knopje vasthouden meen ik.

Wel weet ik dat een mede homey gebruiker deze ook niet kreeg toegevoegd. en de schakelaar deed het bij mij wel.

Vervolgens heeft hij de zigbee geheel gereset en daarna lukte het zonder problemen

Misschien een stomme vraag.
Maar het lukt mij wel om de schakelaar toe te voegen maar vervolgens als ik een flow wil maken met de schakelaar kan ik niet de knoppen selecteren. Maar alleen de schakelaar. Ik heb de 2 4 en 6 variant maar als ik de 6 maar als een knop kan toevoegen heb ik er niet zo veel aan.
Doe ik wat verkeerd?

1 Like

Je moet een scene selecteren en niet een knop (fout heb ik ook gemaakt)

1 Like

Top van je snelle reactie. Ik ga vanmiddag het meteen proberen. Zou top zijn als het zo makkelijk werkt.

Werkt perfect en vet makkelijk. Thnx ben super blij ermee. Je kan zelfs meerdere keren drukken instellen.

1 Like

had me de pleurus gezocht, dit is echt zo niet-intiutief 🥸

net zoiets als datje soms een device bij de betreffende app moet zoeken en andere keren bij de zones.

enfin, het werkt.

ik voeg nog wat zoekwoorden toe voor anderen die dit wellicht niet begrijpen hoe het werkt;
2-button 3-button 4-button 6-button individuele knoppen knop ingedrukt aparte apart programmeren 2-knops 3-knops 4-knops 6-knops meerdere lumi remote xiaomi

Dank je wel voor de feedback… heb je ook een suggestie hoe het wel intuitiever zou werken?

1 Like

Dit is het menu wat je IMHO intiutief pakt: in een app, kies een device, kies een gebeurtenis. Hier staat alleen “een knop is ingedrukt” , nog een heel aantal statussen, maar niet welke knop en hoe.

Een “scene” is een set outputvariabelen, geen inputvariabelen. Zo werkt het bv in de DMX wereld tenminste: een scene is een serie waarden die je naar een “fixture” (lamp) kan sturen.

Ik kan me voorstellen dat de variabelen die er zijn (verschillende knoppen, activerings ritme/duur) in een submenuutje moeten, maar da’s geen “scene”.