Jeg har satt opp styring av varme, lys, lyd osv. i huset. Jeg bruker Flow og Advanced Flow til automatikken i huset.
NĂ„ Ăžnsker jeg Ă„ lage en âknappâ i Homey-appen (app pĂ„ telefon og dashboard pĂ„ iPad) som vi kan trykke pĂ„ nĂ„r vi reiser bort en helg eller lenger. NĂ„r den aktiveres, skal standardoppsettet for varme, lys osv. ikke brukes, men i stedet gĂ„ over til en bortemodus â der varmen senkes og lysene styres etter andre parametere.
Jeg vil gjerne hĂžre hvordan dere har lĂžst dette i praksis.
Jeg hr lagd virtual devices «home» og «away» . NÄr man trykker pÄ home er away skrud av, og det motsatt. Kan da lage en flow om hva som skjer nÄr den er skrud av ellers pÄ.
Hei, vi bruker âtilstedevĂŠrelseâ via mobiltelefonen. Hele greia er vel og ikke skulle trykke pĂ„ noe men at ting skjer automatisk.
NÄr en av oss gÄr hjemmefra fÄr den andre beskjed, og nÄr den siste gÄr hjemmefra sÄ slÄr alt lys seg av og varmen i huset dempes et par grader, samt at utvendig og innvendig alarm slÄr seg pÄ.
NÄr en kommer hjem slÄs alarmen av, noe lys slÄs pÄ og varmen Þkes til normalnivÄ. Blir begge borte etter 0200 sÄ er vi pÄ hytta og noen lys inne slÄr seg pÄ og av i lÞpet av kvelden/natten.
NÄr vi legger oss klikker vi pÄ en bryter inne pÄ soverommet og da slÄs alt lyset av og skall alarmen slÄs pÄ. NÄr den fÞrste stÄr opp er det en fÞler i taket som ser det og slÄr pÄ noe morgenlys (etter 0530) og slÄr av alarmen
Hei Yngvar!
Jeg forsÞker det samme men finner ikke ut av hvordan. Jeg bruker appene Smart Presence, Verisure og Yale Doorman. Tror jeg har brukt en 8-10 pÄ Ä Google. Kunne jeg spurt om en kort how to?
Vi har brytere for hjemme/borte-modus. Ii tillegg, nÄr sistemann forlater huset (bruker Homeys precense-funksjon), sÄ fÄr vi en notification om vi har glemt Ä sette huset i bortemodus. Huset settes i hjemmemodus automatisk nÄr vi Äpner dÞra.
Vi setter ikke huset automatisk i bortemodus pga barnevakt og lignende. Lys styres direkte via flows, mens alt som gÄr pÄ strÞmforbruk styres av en egen app som har stÞtte for Ä sette opp forskjellige forbruksmÞnster for de ulike modusene.
1 beboer/kone mÄ lage en egen konto med homey appen pÄ egen telefon, med sin epost og passord.
2 Du som er eier av Homey gÄr til appen (pÄ mobilen)og velger MER, FAMILIE OG GJESTER. Trykk pÄ pluss tegnet , del invitasjon via epost med epostadressen som ble brukt nÄr beboer/kone laget en egen Homey konto.
3 Beboer/kone mÄ vÊre innloget pÄ sin konto nÄr du sender en invitasjon til vedkommende, Beboer/kone klikker pÄ denne invitasjonen sÄ skal alt vÊre i orden