Tijdelijk bewegingssensoren uitschakelen?

Hallo allen!

Ik zit met het volgende; Ik heb een aantal Aqara motion sensors die via de DeCONZ app zijn toegevoegd in Homey. Dit werkt allemaal erg goed. Nu heb ik op sommige kamers flows gemaakt voor het licht automatisch in/uit te schakelen. Maar soms hebben wij een logee, het is dan niet wenselijk dat het licht automatisch in/uit schakelt. Is er wellicht een manier om de bewegingssensoren uit te schakelen?

Dankjewel

De bewuste flows uitzetten?

2 Likes

Ik zat zelf te denken door het gebruik van een virtueel apparaat. Een soort modus die ik ook kan gebruiken als nachtmodus. Dan kan ik gelijk de sensoren op de hal niet aan laten springen

Je kunt met behulp van een flow de andere flows uitschakelen en weer inschakelen als je de flow opnieuw start.
Voor als de logé of logés weer weg zijn.

Dat wist ik niet! Ga ik gelijk proberen. Dankjewel

Het weer uitzetten met dezelfde flow doe je door in het ‘en’ gedeelte te kijken of 1 of meerdere van die flows uit zijn.
Dan laat je ze weer aanzetten in het of deel van de ‘dan’ sectie.

Succes

1 Like

Ik zou zelf een virtuele schakelaar maken die je aan zet als er loges zijn. In dan in de flows voor de verlichting die schakelaar opnemen in de AND kolom zodat die flows alleen werken als de viruele schakelaar uit is.

Is het ‘vaak’ dezelfde logee? Dan kan je ook op basis van aanwezigheid (IP adres telefoon) de flow aan of uit zetten.

Thanks voor alle ideeën!! Sounds good en ga er hopelijk vandaag mee aan de slag