TestFlight - Hoe kan ik weer backup's maken?

Omdat ik mij heb aangemeld om mee te testen is het niet meer mogelijk om een backup te maken van mijn Homey Pro 2023. Ik heb nu Homey Pro versie 12.4.0-rc.4. Ik heb begrepen dat, omdat ik mee doe met de test versie, het niet mogelijk is om een backup te maken (dacht dit ook gelezen te hebben toen ik er aan begon). Klopt dit, wat ik heb begrepen?

Nu vroeg ik mij af, wat moet ik doen als ik nu wel weer een backup wil maken? Want ik betaal wel voor het maken van een backup, maar dat gebeurd nu niet. Iemand die mij hierin kan helpen met het verstrekken van informatie en hoe ik eventueel een bakcup kan maken (door te downgraden of via een andere omweg).

Bedankt alvast voor de hulp

Ook al gebruik je een testversie van de Homey app en/of een rc firmware op je Homey, backups maken is altijd mogelijk als je een Abo hebt.
Heb hier dezelfde combi en dat werkt gewoon.

Er moet dus iets anders aan de hand zijn.
Lukt een handmatige backup maken wel vanuit de Homey app settings?

En staan automatische backups maken nog wel aan?
Ga naar: …/meer → backups → tandwieltje rechtsboven → automatische backups aanzetten.

Apple ondersteund geen abonnementen in Test-Flight
switch naar de gewone Mobile app of gebruik een Android of koop een jaar direct.
en log in met het Owner account om dat te regelen

Dat is dan niet helemaal waar @Dijker. Want ik heb gedaan wat @Henk_Renting schreef en het werkt. Bij mij stond automatisch updaten uit, wat ik vreemd vind. Maar goed, ik heb niet verder gekeken en nu wel. Heb het aangezet en gelijk een backup gemaakt.

Alles werkt weer naar behoren, ook de update. Bedankt @Henk_Renting

1 Like

Als je het niet zelf hebt uitgezet kun je het bij Athom melden als bug als je het kan reproduceren.

1 Like