Ter inspiratie: Advances Flow voor wanneer het donker is

Afgelopen weekend heerlijk aan het opruimen geweest met Advanced Flows. Dat scheelt een hoop non-flows zeg, heerlijk. Bovendien maakt het ook heel helder waar de onlogica in de vele andere flows zat. Iets wat in mijn huis een grote uitdaging was, is bepalen wanneer wij het nou echt donker vonden. Uiteindelijk opgelost met twee sensors: één aan de voorkant van het huis, weggewerkt in het badkamerplafond, en één in de keuken, gericht naar de achterkant van het huis. En dan een tijdje “meten” wat de waarden zijn als mijn vriendin de lampen aan gaat zetten. Er blijken twee waardes voor nodig: één hoge waarde, als hij daarboven komt is het niet (meer) donker, en één lage, als hij daaronder komt is wel donker. En daartussen? Dan blijft het zoals het is. Dat voorkomt dat de lampen knipperen. Ik heb de waarden relatief laag staan, en de lampen mogen sneller uit dan aan, wel zo zuinig. Ik was best tevreden met het eindresultaat en dacht: misschien heeft iemand anders hier iets aan. Dus daarom bij dezen gedeeld :slight_smile:

4 Likes