Tado of Netatmo?

Hi!
Sinds een week trotse bezitter van de Homey Bridge. De beta status nemen we voor lief :relieved:.

Ik wil graag een slimme thermostaat en op de slaapkamer een slimme radiatorknop. Ik wil eigenlijk voor Netatmo of Tado gaan. Die zijn allebei ook ondersteund in de Bridge.

In mijn ogen ziet Netatmo er degelijker uit en Tado mooier en meer weidverspreid. Maar klopt dat?

De vergelijkingen die ik vind zeggen allemaal dat Tado beter is omdat het modulerende ketels ondersteunt, maar dat doet Netatmo inmiddels ook.

Ik wil vergelijken op basis van (in willekeurige volgorde):

  • Mogelijkheden energiebesparing
  • Inzicht verbuik
  • Geluid/lawaai thermostaatknop
  • Support
  • Integratie met Homey
  • Batterijverbruik thermostaatknop

Wat is jullie ervaring? Wat raad je aan?

Enkel ervaring met netatmo en dan wel enkelnmet de thermostaatknoppen.

Ik zou zeggen works like a charm, zeer betrouwbaar via de eigen bridge. Of het echt slim is, neuh niet echt, er is in mijn geval met 2 knoppen geen home and away support out of the box, met homey bridge icm location is deze wel zeer betrouwbaar is mijn ervaring (paar weken nu, ik heb een awya programma gemaakt wat ik instel als de laatste persoon weggaat)

Ik hoor nooit het geluid van de knoppen, voorheen had ik een simpele programmeerbare variant die je echt hoorde qua motorgeluid, nu hoor ik vooral de radiator die begint te stromen (stadsverwarming)

Qua batterij vind ik de knoppen niet echt zuinig, mijn vorige simpel programmeerbare knoppen konden eem aantal jaar mee op goedkope aa batterijen, deze max een jaar, maar meestal vervang ik ze 2x per jaar, maar ik moet zeggen ik gebruik wel de goedkoopste AA batterijen die er betaan, net wat ik tegenkom.

Het verbruik kan ik niet echt iets van zeggen omdat ik geen echte thermostaat heb.

De mogelijkheden voor energiebesparing zijn niet enorm, raam open detectie is aanwezig maar heb ik nog nooit in actie gezien, er is adaptie aanwezig aan de opwarmtijd van de ruimte, dus hij meet hoe lang het duurt voor de ruimte op temperatuur is en zorgt dat de instelde temperatuur op de ingestelde tijd bereikt is. Daar houdt het volgens mij wel mee op. De homey en ook Google trouwens integratie is eenvoudig en werkt altijd tot nu toe, de zigbee ligt er geregeld uit (blijft beta he) de netatmo heeft nog niet gefaald in heel de periode dat ik nu de homey bridge gebruik.

Support van netatmo heb is ik nog niet nodig gehad.

Hopelijk heb je hier wat aan, succes met de keuze iig.

Bedankt voor je reactie! Inmiddels toch de Tado aangeschaft, o.a. vanwege de actieve groep gebruikers die onderling veel tips en tricks deelt ;-). Tot nu toe erg tevreden over!

1 Like

heb je voor de netatmo (of Tado), de bridge nodig om te koppelen met Homey?
ik ga er eigenlijk vanuit van niet…maar toch maar even vragen