Tado icm vloerverwarming stadsverwarming

Afgelopen week heb ik de sleutels mogen ontvangen van mijn nieuwe appartement. Hier zit vloerverwarming in met 4 apart regelbare kamers en 6 zones. Dit allemaal van WTH op stadsverwarming (warmte en koude net).
In mijn huidige woning heb ik stadsverwarming met radiatoren welke ik aanstuur met enkel een Tado thermostaat (alleen warmte net).
Vrij impulsief heb ik 6 thermostaatknoppen besteld, echter realiseerde ik mij niet dat ik dan ook 4 thermostaten nodig heb. Is dit ook op te vangen door de thermostaat in de woonkamer als master te gebruiken en alle andere ruimtes dmv een temperatuursensor van Tado als slave te laten fungeren, of zal ik hier alsnog een thermostaat moeten plaatsen?

Aangezien het hele concept vloerverwarming voor mij nieuw is, ben ik zoekende. Ook eventueel naar smart alternatieven.

Ik hoor het graag.

Hallo Roel,

Ik lees net deze vraag van jou van alweer > jaar geleden. Heb je ooit antwoord gekregen of wellicht zelf de oplossing gevonden? Zie hier geen reacties iig…
Ik heb dezelfde situatie in mijn aankomende nieuwe appartement: stadsverwarming i.c.m. vloerverwarming en diverse ruimtes met eigen thermostaatknop. Merk en type van standaard apparatuur weet ik nog niet, oplevering is pas komende zomer. Enige dat ik vermoed is dat het geen “slimme” apparatuur zal zijn, en ik zelf aan de slag moet met vervanging.

Ik zou de gehele verwarmingsinstallatie graag willen besturen met een Homey die ik wil gaan aanschaffen. Kun jij adviseren wat hiervoor nodig is qua apparatuur? Ben zelf nog rooky op dit gebied…

Alvast super bedankt!
Sjoerd

Hoi Sjoerd,

Ik heb alles teruggestuurd omdat het te ingrijpend zou zijn voor hetgeen ik ermee wilde gaan doen.
Uiteindelijk heb ik de hele winter de verwarming uit kunnen houden… alsof het zo had moeten zijn.

Groeten,

Roel

Hoi Roel,

Dank voor je reactie. Vervelend dat het niet gelukt is.
Betekent dat dat je voor de combinatie stads/vloerverwarming geen handige toepassing hebt kunnen vinden qua automatisering via Homey? En welk deel heb je niet meer: Tado of Homey?

Greetz,
Sjoerd

Ik ben afgestapt van Tado.
In mijn vorige woning (ook stadswarmte, geen vloerverwarming) werkte dat goed, echter… één thermostaat die alle radiatoren centraal regelde. Heb daar nooit geïnvesteerd in radiator knoppen, maar had achteraf een significante besparing op kunnen leveren. Dat puur door hoe de radiatoren geplaatst stonden.

Het automatiseren van de vloerverwarming heb ik mij niet aan gewaagd. Het had kunnen werken, maar dan had ik voor elke ruimte een nieuwe thermostaat moeten installeren en deze koppelen aan een radiatorknop. Dat zou uiteindelijk zo in de kosten zijn gaan lopen dat ik het idee heb laten varen en gewoon ouderwets regel. Waarbij ik (per toeval) door de goede isolatie en plaatsing van de woning (aan alle zijden een aangrenzende woning, boven, beneden en zijkanten) niet heb hoeven stoken de hele winter.

Hallo Sjoerd,
Ondanks alle beloften, het Tado gebeuren verkocht. Ook hier stadsverarming en TADO gehad, maar verbruik werd alleen maar hoger ipv besparen.
Ondanks dat ik de schurft hekel heb aan Honneywell, (slechte kwaliteit display) toch weer overgestapt naar Honneywell T4 die bevalt prima tot op heden. Nadeeltje aan je draadloze t

Hoi 220V,
Dank voor je reactie. Lijkt erop dat het laatste deel van je verhaal ‘eraf’ is gevallen? “…Nadeeltje aan je draadloze t”
Vermoed dat dat over thermostaat gaat, maar ben wel benieuwd ernaar! :wink:
Groet,
Sjoerd

Hmm misschien iets te snel op enter gedrukt. Ik wilde schrijven dat het nadeel van de T4 thermostaat er wel een draadje aan vast zit voor de voeding van het display. Was mooier geweest als ie echt draadloos zou zijn. In Engeland is er een verzie die je kan inbouwen in een inbouw doos. Helaas niet leverbaar in NL