Tado flow thuis afwezig

Helaas ben ik in de actie van Google getrapt om met korting mijn Nest 2 termostaat te vervangen voor een Tado X. De basis functies van dit apparaat zijn oké maar voor meer functies moet je tegenwoordig een abonnement afsluiten.

Nu had ik de hoop om via een Flow en geolocatie de termostaat over te laten schakelen naar thuis of afwezig stand. Maar hier reageert de Tado niet op. Of ik doe wat verkeerd.

Is er iemand met een werkende oplossing?

Je kunt o.a. met Homey geo de tado temperatuur controleren middels flows.

Hoe doe ik dat? Ik kom er niet uit…. is dat met de Tado Zones app van @Martin_Verbeek? Zo ja, hoe stel je die in? Ik krijg het nog niet voor elkaar. Zou wel super fijn zijn!

Welkom Marjolein,

Da’s idd enkel met de tadoZones app mogelijk + early adopter zijn of Auto Assist abbo hebben;
Homey gebruikt dan de geo info door tado geleverd.

Hoe e.e.a werkt kun je het beste even in het tadoZones app topic vragen; De linkjes zijn onderaan de app pagina in de homey.app store te vinden.

Voor nu, dit zijn de gerelateerde flow kaarten:
Als..

En..

Dan..

Hi, dank voor je hulp. Ik zie echter geen geolocatie meer staan in de app bij bij ‘Dan….’. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?

Groet,

Marjolein

Ik ben inmiddels een klein stapje verder, maar kom er nog niet uit. Ik heb de vraag die overblijft in het Tado Zones topic gesteld: [APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL) - #743 by Marjolein_B . Kan iemand me helpen?

Nou, ik begrijp zelf (nog) niet waarom er een Dan kaart nodig zou zijn:
je telefoon + tado bepalen je aanwezigheid; Middels de tadoZones app kun je deze data aan een flow doorgeven via een Als kaart.