Tado en switchbot

Ik heb het ongeluk dat mijn ketel niet met tado kan werken en dus dacht ik een switchbot te gebruiken om mijn verwarming aan (zon) of uit (maan) te zetten.
Ik gebruik dus geen tado thermostaat (zit nog in de doos), maar gebruik enkel de kranen.

ik vond reeds deze kaart:
image

maar dat is niet 100% juist omdat tado normaal reeds op voorhand begint te warmen zodat de t° niet onder de ingestelde waarde komt te vallen.

Wie heeft enkele brilliante ideeën?
Trouwens voorgaande kaart moet ik dan ook per kamer instellen…
Of moet ik dan alsnog de thermostaat gebruiken om dan extra kaarten te hebben die over het gehele huis kan zien of er vraag is naar verwarming?

Wat ik wil? vanaf er vraag is naar warmte in om het even welke kamer, zet de switchbot aan zodat de knop op de zon komt en vanaf er geen vraag meer is naar warmte, zet de knop op de maan…

Hmm, tado kan ook als simpele aan/uit thermostaat dienen.
Wat voor ketel heb je?
Heb je tado support al benaderd?

.

Hier haal je dingen door elkaar.
Als je in de tado app een starttijd programmeert waarop de temperatuur omhoog moet, en je hebt de functie ‘early start’ aanstaan, dan zorgt de thermostaat ervoor (na x dagen ‘leren’), dat de gewenste temperatuur is bereikt op het starttijdstip.
Homey kan daar niets mee volgens mij.

De kaart die je laat zien, is eigenlijk gewoon een simpele thermostaat.
Die kan niets anders dan de temperatuur meten, en al dan niet de flow triggeren als deze onder de ingestelde temperatuur komt.