Synology Serveillance met Snapshot-to-mail

Zelf heb ik geen timestamps in de camerastream staan. Echter ben ik zelf voor de camera gaan staan en krijg ik bij optie B en optie C dezelfde foto waar ik zelf niet op sta. Als ik vervolgens in de map op de Synology kijk zie ik wel degelijk mezelf staan.

Misschien kan @Jorden hier ff helpen met het verschil tussen “Take a snapshot” en “Take a snapshot as token” ?
Want hier lijkt dat allebei gewoon werkt met “A snapshot was taken” als trigger.


Toch nog even een print screen, zoals je bij de tijd van de berichten ziet is de zon al lang onder bij de laatste. Tevens is te zien dat de eerdere snaps het zelfde zijn.

“Take a snapshot” => Maakt een snapshot op Synology Surveillance Station, die wordt dus opgeslagen in de map op je NAS.

“Take a snapshot as token” => Maakt een snapshot, maar haalt hem op als token om in Homey te gebruiken. Ik vermoed (maar heb 't eigenlijk niet gecontroleerd) dat er dan geen snapshot op je NAS terug te vinden is.

Jorden,

Volgens mij klopt dat wat ja daar zegt ik kon geen snapshot vinden op mijn NAS.

Hi Jorden! Hoe komt het dan dat er als ik hem als token opsla en dan verstuur met Telegram, de foto niet wordt geupdate?

Gebruik je wel een nieuwe flow met als trigger “Een snapshot is genomen” (of iets dergelijks) om de verzending te doen? En gebruik je daarbij de “local” image tag?

Wat veel mensen fout doen, is de snapshot-as-a-token functie uitvoeren en in dezelfde flow de verzending doen. Dan zoeken ze de image tag er bij. Dat werkt niet goed, de image token ophalen kan enkele seconden duren en je verstuurt dan dus een oude.

Ja ik gebruik de lokale tag. Indien ik het op deze manier doe wordt de 2e flow nooit geactiveerd
?
Zie onderstaande afbeelding voor mijn 2 flows.

Zou zo goed moeten zijn hoor!

Ja dat dacht ik ook
 Helaas start de 2e flow niet. Is het ook gebruikelijk dat het test icoontje bij de 2e flow niet actief is?
Indien ik een snap opsla naar de Synology dan komt er inderdaad de juiste en actuele snap in de map te staan.
Indien ik toch vanuit de 1e flow de afbeelding zou sturen stuurt hij altijd dezelfde afbeelding (deze is dus niet bijvoorbeeld 1 snap ouder o.i.d.).
Nog ideeĂ«n? Ik ben er al dagen mee bezig, helaas zonder succes :’(

Net de Homey geupdate naar V2.1.0. Hierna hebben de beide flows 1x gewerkt (flow 1 maakt snapshot, flow 2 verstuurd de snapshot), blijft toch raar


Dat je 'm niet kunt starten vanuit Homey, klopt; de “trigger” moet daadwerkelijk waardes bevatten (een snapshot), dus een startknop ontbreekt in dit geval.

Bij mij werkt het ook maar 1x na het herstarten van de Synology app. Helaas doet candy het niet voor V2 maar ik dacht dat in beta versie van homey een optie zat om een app te restarten in een flow. Dat zou je kunnen doen na iedere keer als die flow gebruikt is
 Niet ideaal maar werkt misschien wel.

Edit; ik heb experiment optie aangezet en kan nu in een flow de Synology app restarten. Nu werkt het wel als ik die herstart doe na het versturen van de snapshot

1 Like

@Damon Dat werkt! Thanks voor deze work-around! Niet ideaal maar hierdoor werkt het wel. Hopelijk komt hiervoor in de toekomst nog een mooie oplossing. Hierbij nog even een print screen voor andere met hetzelfde probleem.

Ook hier een “vastloper” in de Synology app. Heeft het wel een tijdje goed gedaan, maar ineens stopte hij met verzenden. Dacht eerst dat het in de Email Sender app en flow zat, maar het blijkt nu dat de snapshot niet meer gemaakt wordt nadat hij dat al 1x heeft gedaan. Na een reset van de app doet hij het weer 1x. Toch apart dat het eerst wel werkte, wellicht dat er iets is gewijzigd aan de afhandeling van image tokens in Homey?

Wat moet je instellen op je synology zodat het wel werkt?

Ik heb het nog steeds niet werkend.

Ik gebruik de synology app in combinatie met e-mail sender niet meer , ik heb foscam cam’s en daar is een app voor, nu kan de foto meteen met email verzenden, dit zit ingebakken in de foscam app.

Er staat een uitgebreide uitleg op https://apps.athom.com/app/com.synology.surveillance, maar voor de volledigheid:

To be able to use this app, you need to supply the app with the IP of the Synology NAS, as well as the username and password of an admin. It’s best to set up an admin purely for this purpose, by following these steps from a computer:

  1. Login to your Synology
  2. Click on “Surveillance Station” so it opens in a new window.
  3. Click on the menu button, go to “User”.
  4. Click on “Add”, fill in a username and password (remember both, you will be neeeing them later)
  5. Click “Next”, make sure to choose the profile with “Manager” rights.
  6. Click “Next”, make sure to check all cameras you want to give access to.
  7. Click “Complete”.

Also make sure your Synology has a fixed IP in your network.

Alle bovenstaande dingen heb ik gedaan en het heeft ook gewerkt maar ergens na een update welke weet ik niet meer werkte het niet meer.

Het werkte iedere keer maar 1 keer en na herstart van de app weer maar een keer, dus toen ben ik al omgegaan naar de focam app en ik heb nu ook 1 app minder.

Eerst 2 apps synology met e-mail sender en nu alleen de foscam app, dus dit voordeel heb ik ook nog en heel gemakkelijk te configureren.

Ik denk dat het duidelijk is Fred dat jij de app niet meer gebruikt. Ik heb dit nu verschillende keren gezien en we weten het nu wel. Dit topic gaat over het gebruik van de app, niet over dat je de app niet meer gebruikt. Je zou dat haast moeten weten aangezien je ook de TS bent.