Synology Serveillance met Snapshot-to-mail

Ok sorry dat snap ik, maar ik reageer omdat ik het idee heb dat het nog steeds niet werkt met de synology app, als het wel werkt lees je hier niks meer.

Kan er niet meer van maken, maar na een herstart werkt het weer als nooit tevoren.
Maar helaas, maar 1 keer. Op een of andere manier is er toch iets niet goed.

Vanmorgen Homey opnieuw moeten opstarten. (diverse kaku niet te bereiken).
En ja hoor, kreeg keurig netjes een mail met een foto. Daar is het weer bij gebleven.
Zit er vooruitgang in om deze fout te elimineren?

Ik ga er binnenkort mee verder. Heb het probleem echter zelf niet, krijg elke keer netjes een foto binnen als ik deze opvraag.

Zet anders even screenshots van je flows binnen, wellicht zie ik iets wat fout is? (eventuele wachtwoorden en usernames even blurren als die zichtbaar zijn in de screenshots)

“Maak een foto als token” gebeurd eenmalig na een herstart. de foto wordt keurig netjes verstuurd naar mijn mail adres. Dit is slechts maar eenmalig. De volgende keer wordt de foto als token blijkbaar wel gemaakt want de camera begint wel elke keer netjes te starten.

Hi Jongens,

Is er al enige voortgang van iemand met het probleem van het 1x versturen?

En is het bij jullie ook zo dat het een halve minuut duurt voordat hij uberhaupt een taak afrond (zoals snapshot opslaan?)

Helaas ondervind ook ik hetzelfde probleem: 1x versturen en vertraging bij opslaan foto op NAS.

Alle software is up to date.

Dit zijn helaas wat ingewikkelde problemen waar ik flink tijd in moet steken. Tijd die ik momenteel niet echt heb. Wellicht lukt het dit weekend om er nog eens uitgebreid naar te kijken.

3 Likes

Ik heb hier dezelfde problemen.

Zodra er 1 keer een snapshot ik gemaakt dan werkt het niet meer.
Een 2de snapshot duurt heel lang voordat die if gemaakt en vervolgens wordt er ook geen mail meer gestuurd (of via push).
De flow van het maken van de 2de of opvolgende snapshot blijft laden en laden en er gebeurd niets meer.

Workaround: restart the app after every snapshot

2 Likes

Token werkt als je de app heropstart bv 10sec later.daarna werkt het terug

1 Like

Dit heb ik ook als oplossing gevonden. De eerste snap/token werkt prima, binnen 5, meestal 2 seconden is alles binnen, hierna wilt de flow niet meer werken. Ik gebruik niet de mail functie maar ik cast het plaatje naar een scherm.

15 seconden na het casten van de token word de app opnieuw gestart en werkt het weer prima.

Voor degene die moeite hebben met het aanmelden, alleen poort 5000 werkt, 5001 niet. Hier moest ik ook een tijdje naar zoeken. Vul je 5001 in krijg je wel de melding saved maar gaat hij niet verder.

Als het eenmaal draait is het fantastisch.

Hoi mede zoekers.
Ik heb zojuist de Dahua IMOU DB11 besteld.
Die kan ook als camera gebruikt worden op een synology NAS. (volgens
https://www.webstore4ipcameras.nl/dahua_db11
Deze is een stuk goedkoper dan de doorbird!
Heeft ook een eigen interne opslag zonder abonnement!
Moest het toch even delen.
Ik zal mijn bevindingen delen…
De virtuele camera heeft mijn snapshot probleem in ieder geval verholpen.

Link werkt niet :pleading_face:

Nu wel :wink:

1 Like

na maanden heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik een snapshot wil maken dan gaat het al mis.
2019-10-06_203434
Na lang laden krijg ik een oranje bliksem

Via de app als ik mijn vinger erop houd geeft ie aan time out, hoverover via browser (chrome en firefox) geven niets aan.

Zoals verschillende mensen aangeven werkt screenshot mailen maar 1 keer, dan niet meer.
Ook is er een probleem als je bv een screenshot mail bij drukken van bel en je wil een 2de mailen (paar minuten later) bij openen van de deur (een andere trigger).
Kans is zeer groot dat de 2de screenshot niet werkt of je krijgt zelfs dezelfde foto als van trigger 1 (mits het werkt), ohja ik gebruik LOCAL snapshot in mijn flows.

Is er een andere manier om Homey een snapshot te laten maken van een camera van synology?
Mijn camera’s zijn allemaal dezelfde en worden helaas NIET ondersteund door Homey zelf, wel door synology (via Onvif protocol).

Iemand een idee hoe ik dit stabiel werkend krijg, sinds de 2 apps (maak screenshot en mail) uit elkaar gehaald zijn werkt het voor ‘geen meter’ meer helaas, wellicht toch een idee om het weer bij elkaar te voegen zodat het weer werkt zoals in begin.

Ik zit met het zelfde probleem helaas :pensive:

Heb het nu anders gedaan (aangezien dit probleem al maanden speelt zonder een oplossing).
Heb https://github.com/sjauquet/YAPUSS gedownload (Dit is een php script wat communiceert met Surveillance station) , Dit script kan een JPEG aanleveren in de weblink.
Heb het script in de webdirectory van mijn Synology gezet.
Via Homey een virtuele IP camera toegevoegd met de weblink.

Ik heb dit ook op dezelfde manier na aanleiding van dit bericht gemaakt en idd dit werkt als een zonnetje.
@Lars_faber, top dank voor deze tip.

1 Like

@Lars_Faber dat werkt inderdaad goed!
Maar alleen hoe stuur je nu in godsnaam een screenshot per email of push?

In de flow kaarten zit namelijk geen enkele kaart voor virtuele camera’s.
Ook het commando om een mail te versturen schijnt niet te werken, ik krijg wel een mail van dat script alleen de bijlage zelf is een base encoded tekst mail, dus geen plaatje…
Helaas de link in het bestand verwijst naar een Frans forum, mijn Frans is dus slecht, zeg maar ik versta en lees er echt niks van, dus daar hulp zoeken heeft weinig zin…

@B3rt Voor de e-mail zou je het onderstaande kunnen proberen
Ik gebruik hier de app Email versturen App voor Homey | Homey voor.
Je kan dan een flow maken dat je op een bepaalde tijd of bijvoorbeeld bij beweging (door een bewegingsmelder) een mailtje met een screenshot wordt gestuurd.
Je kiest in je flow voor “Email sender” en vervolgens kies je “Send image token” en selecteert dan de gewenste camera (vrituele camera) in Homey.

Het zelfde kan je doen voor push berichten met de optie “Send a push image” in Homey.
De virtuele camera’s kan je dan selecteren als image token.

Ik heb verder de e-mail functionaliteit van het script niet getest, omdat ik het zelf niet gebruik.