Synology Serveillance met Snapshot-to-mail

Ik heb een homey en een synology nas en een aqara mini switch als deurbel, de homey zo ingesteld dat als de deurbel gaat ik via snapshot-to-mail een foto naar mijn telefoon gestuurd krijg dit werkt echt supersnel en makkelijk.
Gisteren kreeg ik geen foto meer gestuurd toen de bel ging, raar ik dus in mijn homey kijken wat er aan de hand was, ik zag in mijn flow dat het kaartje weg was van de snapshot-to-mail, ik wilde deze toen opnieuw toevoegen maar helaas kartje bestaat niet meer.
Ik zag bij de meldingen dat de synology app geupdate was, dus dan maar even kijken wat er veranderd is, ik zie dus dat deze functie er uit is gehaald maar ik snap het toch nog niet helemaal ik lees ook deze regel,
•[ACTION] Mail snapshot (first fill in SMTP settings under ‘Settings’ in Homey!)
Dus onder settings gekeken maar daar kan ik niks invullen voor de mail ik kan ergens een vinkje zetten en dan saven maar dat saven werkt ook niet.
En dan deze regel.
•[ACTION] Take snapshot as token for use with Homey
Hoe werkt dit “snapshot token voor homey” waar vind ik die token en hoe verwerk ik die dan in homey zodat ik die via mail kan versturen naar mijn telefoon.
Sorry maar hier snap ik dus niks van kan iemand mij hier helpen om die mooie functie snapshot-to-mail weer werkend te krijgen en dat het ook weer snel gaat.

Of Jorden Chamid kan je deze functie er weer terug inbouwen?

1 Like

Geen idee welke app je hiervoor gebruikt.
Maar ik gebruik Image grabber en Telegram Bot voor een soortgelijke optie.
Hiermee stuur ik een snapshot naar een telegram account.
Dit gaat buiten Synology om

Ik gebruik de synology app, daar kon ik alles mee, als ik nu zo lees moet ik 2 extra apps instaleren grabber en Telegram Bot.

En deze combinatie Image grabber en Telegram Bot werkt dat snel als de bel ging bij mij kon ik mijn telefoon pakken en dan had ik de foto al voor dat ik bij de voordeur was.

Deze oplossing ook. Het gaat heel snel.
Je hebt idd 2 apps nodig.
Je hebt je camera’s via synology aangesloten neem ik aan?

De update-versie van Synology heeft inderdaad de snapshot-to-mail functie niet meer. Dit heeft er mee te maken dat de email-sender-app (ook door mij ontwikkeld) die functionaliteit al had. En het leek mij nogal onhandig om beide versies bij te moeten houden.

Aangezien Homey nu “universele” image tokens ondersteunt, kun je de image tag van Synology ook gebruiken op Telegram, bij de email-sender, en bij andere apps.
ImageGrabber heb je overigens niet nodig als je de snapshots via Synology maakt. Wel deze: https://apps.athom.com/app/email.sender

1 Like

Misschien goed om te weten dat de global image tokens nog niet werken op firmware 2.x. Zie Image flowtag not working anymore on firmware 2.x · Issue #49 · athombv/homey-apps-sdk-issues · GitHub.

Ok ik ga er eens mee aan de gang om het te testen of de foto’s ook snel door komen met synology en email.sender, het is toch wel weer een app meer, en dat willen we juist niet.

Het was juist voor een leek zo makkelijk, maar nu krijg ik het niet meer voor elkaar.
Ik heb het volgende gemaakt, wat doe ik fout, en daar komt bij dat de email app crasht

Hier precies hetzelfde het heeft altijd gewerkt met synology app snap to mail.
Maar nu werkt het niet meer met email sender app. Alles goed ingesteld mail getest maar de app crasht.
Hoe werkt de flow met synology app en telegram app?

Dit heb ik gemaakt maar helaas het werkt niet, ik krijg ook geen vinkje bij email-sender.

Dit wordt veroorzaakt door deze bug: Image flowtag not working anymore on firmware 2.x · Issue #49 · athombv/homey-apps-sdk-issues · GitHub

Misschien helpt het als je hiervoor een ticket inschiet bij de helpdesk.

Moeilijk verhaal ik zal het morgen nog eens goed bekijken.

Op deze manier werkt het sowieso niet. Die onderste (Email versturen) moet weg.

De Synology “Maak een foto als token” zal een actie starten die lang duurt. Je kunt niet tegelijkertijd de afbeelding versturen.
Je hebt dus een extra flow nodig van de “Camera voordeur” als trigger, met de “A snapshot was taken” card. Zet dan die Email versturen-card in the “Then” waarbij je de “lokale” snapshot kiest.

(Ik heb mijn Homey thuis Engels staan, kan zo even niet zien hoe de kaarten in het Nederlands heten maar daar kom je denk ik wel uit :))

Ik ga het testen bedankt voor de info.

:grinning:Gelijk uitgetest en werkt weer perfect :+1: mijn dank is groot met dank aan Jorden.

Deze ga ik dus ook vanavond proberen, ik hoop dat het dan bij mij ook weer werkt.
Wat ik wel lees is dat de actie “maak een foto als token” lang duurt, en dit was juist in de versie “synology app snap to mail” zeer snel, voor dat ik bij de voordeur was had ik de foto al, en dit is juis wat ik wil, ik wil weten wie er voor de deur staat voor ik de deur open doe.
Maar toch ik ga het proberen vanavond.

Het werkt nog niet.
Email-sender getest.
Ik heb de app opnieuw geinstaleerd de camera’s opnieuw toegevoegd in homey.
In de sylogy de gebruikersnaam en passwoord en rechten gekontroleerd.
En de flows opnieuw gemaakt deze dus.
De melding op mijn telefoon krijg ik maar de foto komt niet als ik de flow test krijg ik weer het draaiende rondje op de email kaart.

Ik weet het dus niet meer, erg jammer van te voren werkte het zo goed.
Wie kan hier nog hulp bieden.

Vanmorgen nog eens goed bekeken maar alles stond goed, toen ben ik de synology maar eens gaan uitpluizen ik had dus nooit dat aparte account moeten aanmaken en mijn standard account moeten gebuiken wat doorvoor ook al werkte, na onderzoek in de nas zag ik dat het nieuwe accout admin rechten had en ook beide camera’s kon benaderen maar toch geen lees en schrijfrechten had op het synology serveilance systeem nadat ik hier de rechten voor had gegeven werkte alles weer normal en ook zeer snel voor dat ik bij de deur ben heb ik de foto al gezien op mijn telefoon.

Volgen mij kan het gewoon met 1 flow gedaan worden, die actie met foto als token die duurt helemaal niet lang, maar omdat ze tegelijk worden afgeroepen kan het dus misgaan maar zet dan een tijd van 1 sec in het email versturen kaartje.

Helaas ik was te vlug het was steeds dezelfde foto die ik kreeg dus de foto word niet geupdate.

Synolgy en homey opnieuw opgestart en warempel alles werk nu weer als vanouds en weer snel.