Synology Serveillance met Snapshot-to-mail

Heb zelfde probleem.

Krijg dit ook niet werkend, heb exact dezelfde flow als in voorbeeld maar krijg geen foto gemaild.

Ik maak 1 flow met ‘maak een foto als token’ voor 1 specifieke camera.
Dan een 2de flow met als kaart “Er is een snapshot gemaakt” (van dezelfde camera) en dan een email met de snapshot tag erin naar een email adres

De 2de flow wordt niet getriggerd als ik deze dus start met kaart “Er is een snapshot gemaakt”
Als ik de 2de flow echter handmatig start dan krijg ik wel een mailtje maar dan met een icoontje van Homey. Start ik echter de eerste flow kriig ik dus geen mail.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik heb dat ook gehad dat iccontje van homey, de rechten op de nas stonden niet goed alleen maar lees en geen schrijfrechten ik heb dat toen veranderd in ook schrijfrechten en toen werkte het wel goed.

Als de rechten niet in orde zijn, of Synology kan op de een of andere manier het niet uitvoeren (gebeurt ook wel eens), dan zal het inderdaad niet werken.

@B3rt
Als je test, test je met een image tag die er niet is, en dan krijg je als het goed is een fout (of zelfs een crash van het e-mailprogramma).

Als je het Homey-icoontje krijgt, dan denk ik dat je niet de “lokale” tag van de afbeelding hebt gebruikt.

Ik mis de Synology app ook heel erg.
Heb me suf gezocht naar hoe je een token maakt in de nieuwe app.

Wie kan me helpen?

Ik zou ook graag de oude snapshot functie terug zien.
Of een duidelijke stap voor stap uitleg met printscreens van de instellingen.

@Jorden help ons alsjeblieft. :wink:

Wout en Thyzzer,

Op welke versie zitten jullie in V2 werkt het token gebeuren nog niet helemaal goed in V2.0.5 zou het worden opgelost en die komt binnenkort uit, kijk even naar deze link.

Ik zit nog op V1.5.13 en hier werkt het goed op, volg de instructie van Jorden Chamid deze vind je bij de tekst van de app in de app store en instaleer dan nog de app Email sender ook van Jorden Chamid en kijk dan in je nas hoe de rechten staan geef aan die nieuwe user met admin rechten ook de lees en schrijfrechten , en dan moet het werken onder versie 1.5.13 zo was het tenminste bij mij.

First flow, in the WHEN column put whatever you need, in the THEN take a snapshot as token:

In the second flow, you trigger on “A snapshot was taken”, which is on the Synology device (in the WHEN column):

In the “THEN”, do whatever action you want, in this example I send it through Telegram. Make sure to select the “Local” image tag.

Hi Jorgen,

I am testing this with Email Sender. On homey with 2,05 RC2. But up to this moment this not working well for me. Here some issues:

  • Always is snapshot/toke made of secundant (in my case the wrong one) camera, and picture doesn’t refresh.
  • The second flow (when: with a snapshot was taken) doesn’t always start and when it starts it doesn’t send the email.

Hopefully you can help me on this?

with regards
Marcel

Part 1 is discussed on Github. I don’t have a solution yet.

Jorden,

Any updates on these issues,
?

With regards
Marcel

Not yet, sadly. Been quite busy lately. I need to add a second webcam to my account firs.t

But it’s on the todolist - If anyone else with coding skills has time, feel free to try and fix it. Push requests on Github are more than appreciated :slight_smile:

Hi Jorden, if u need access to a ip cam for development please let me know.
I have a IP PTZ Dahua outside.

I got an update submitted to the app store for approval :slight_smile:

Net een nieuwe update gehad en de app werkt niet meer, ook na reset nietđŸ„Ž meer mensen problemen?

Ongelofelijk snel weer hersteld :+1::+1::+1:

Na de eerste update dus de voorlaatste werkte het bij mij nog maar bij de laatste update werkt het bij niet meer, geen foto, kaartje maak foto als token blijft draaien, dus hoe gaan we dit weer oplossen.
Homey versie 2.0.5 synology versie 2.0.2

Alles nog eens nagelopen alles stond goed ingesteld homey opnieuw opgestart toen werkte het weer.

Nog een keer bel gedrukt weer niks, homey opnieuw opgestart werkt het weer.

Dus wat blijkt nu het werkt na opstart van homey 1 keer en daarna niet meer.

Wie weet waar ik dit moet zoeken en ik weet nu niet of dit ook al bij V2.0.1 was toen heb ik dus ook even getest en het werkt toen maar ik heb toen ook maar 1 keer getest en snel daarna kwam V 2.0.2 uit dus ik denk dat het toen ook al zo was.

Net een update gehad naar V2.0.3 maar helaas werkt nu ook maar 1 keer en daarna niet meer.

Na herstarten van app werkt het weer 1 keer en daarna niet meer.

Hoi Fred,

Net een 2.0.3 uitgebracht omdat er een typo zat in 2.0.2 waardoor hij crashte. Crasht de app nog of nu niet meer?