Synology Serveillance met Snapshot-to-mail

Ik heb het getest met de V2.0.3 en ik moet nog steeds de app restarten.

Omdat hij crasht?

Weet ik niet waar kan ik dat zien dat de app crasht.

Ik zie niks vreemds dus ik denk dat de app dan nog loopt.

Sorry Jorden,

Ik heb bijde apps verwijderd zowel de synology app als de email-sender app.

Ik was al niet blij dat ik de email-sender app er bij moets hebben om het weer werkend te krijgen, we willen zo wijnog mogelijk apps op de homey hebben.

En ja het heeft weer even gewerkt en daarna toch weer niet, voor de deurbel met foto en trillingssensors op de achterdeuren met foto wil ik toch iets hebben wat betrouwbaar werkt, nu dus met foscam cams waaruit ik meteen kan mailen dus ook maar 1 app nodig.

Ik hoop toch dat je jou app weer mooi werkend krijgt.

Hier werkt ie eerlijk gezegd wel prima hoor…

Maar het kan aan een hoop dingen liggen. Als je bijvoorbeeld “status checks” aan hebt, dan kun je je Synology soms behoorlijk overbelasten en zal de app niet goed meer werken.
Ook als je Synology van zichzelf al vrij druk is, als je cam traag of instabiel is, etc, kan dat sterkte invloed hebben.

Al een aantal dagen geen snapshots meer ontvangen.
Na een herstart van de app werkt alles weer naar behoren.

Wat gebruik je als trigger?

Jordan,

Synology staat niks te doen, die gebruik ik voor data opslag en die zet ik er met de hand op dus hij staat echt niks te doen en die status checks die zit volgens mij als ik het goed heb in de synology app, hier kon je save klikken maar er gebeurde niks, dus wat hiet de bedoeling van was weet ik dus niet.

Maar het is wel zo het heeft voorheen altijd perfect gewerkt en ik was er ook zeer blij mee totdat de eerste update kwam toen ging het al mis en met het email apje was het weer opgelost en het heeft het nog even gewerkt en daarna weer steeds mis.

Ik heb niks veranderd niet in de nas en niet met de status checks, dus wat moet ik dan doen?

Als je de status checks niet nodig hebt (die zijn alleen nodig als je de triggers vanuit de Synology app nodig hebt), kun je die beter uitschakelen. Dat scheelt een hoop API-calls en belasting op je NAS.

ik weet alleen het werkt nu zeer snel het werkt nu zonder de synology heb ik hier dus niet meer voor nodig het gaat nu rechtstreeks via de camera.
En ook wat ik al eerder aangaf een app minder en ook een flow minder ik handel nu alles af in 1 flow, namelijk onderstaande zeer simpele flow, deze stuurt meteen de foto door.

Voordeurbel
Als een knop is ingedrukt.
En
Dan Maak een snapshot


edit: voorbarig geweest. De bewegingsmelder start de camera maar er wordt geen snapshot gemaakt/verzonden.

Je maakt hier een foto als token en je verstuurd een snapshot. Daar haal je ff 2 dingen door elkaar.
Dus OF je maakt een snapshot in de eerste flow OF je verstuurd een foto token in de laatste flow.


Ik denk dat het aan de benaming ligt zoals de maker deze heeft gemaakt. Met de app kan ik alleen maar een foto maken en versturen als snapshot.
Ondanks de verschillende benamingen heeft het trouwens altijd wel gewerkt.

Dan heb ik een oude versie waarschijnlijk maar bij de app in de store staat:

  • [ACTION] Start recording
  • [ACTION] Stop recording
  • [ACTION] Take snapshot (will go to /USERNAME/@Snapshot/ on your Synology)
  • [ACTION] Mail snapshot (first fill in SMTP settings under ‘Settings’ in Homey!)
  • [ACTION] Take snapshot as token for use with Homey
  • [ACTION] Enable camera
  • [ACTION] Disable camera

Dus take a snapshot EN take a snapshot as token. Denk dat daar het verschil zit.

Dus in je eerste flow doe je:

chrome_2019-04-02_17-18-27

In de laatste doe je:

chrome_2019-04-02_17-18-36

Dit is mijn hele flow om de foto te maken en op te sturen, meer heb ik niet nodig.

Ik denk dat we er achter zijn dat @Fred geen Synology app meer gebruikt. In meerdere topics al aangegeven dat @Fred dat niet meer nodig vind. We zijn op de hoogte @Fred !
En dit topic gaat over de Synology app.

Sinds enige dagen volg ik het topic. Ik heb het het als volgt gemaakt:

A:
Flow 1: Trigger (deurbel) -> Maak een foto als token
Flow 2: Er is een snapshot gemaakt -> Stuur de afbeelding met Telegram
Probleem: 2e flow wordt niet geactiveerd

B: Flow 1: Trigger (deurbel) -> Maakt een foto (Opslaan op Synology) -> Stuur de afbeelding met telegram
Probleem: Foto wordt niet geupdate (stuurt dus altijd diezelfde afbeelding)
Op de Synology in de map snaps kloppen de afbeeldingen trouwens wel

C: Flow 1: Trigger (deurbel) -> Maak een foto als token -> Stuur de afbeelding met Telegram
Probleem: Foto wordt niet geupdate (stuurt dus altijd diezelfde afbeelding)

Rechten heb ik op de Synology voor dit account. En het triggeren van een snapshot gaat dus blijkbaar goed aangezien de snaps in de map op de Synology kloppen.

Kan je hier wat screenshots van plaatsen?
Ik gebruik B. En aan de timestamp te zien werkt dat gewoon hier. Gebruik wel ouwe Synology versie trouwens.

Telegram_2019-04-02_19-00-38

Telegram_2019-04-02_19-00-49

Klopt sorry ik ga verder in de foscam app, flows ook naar de foscam app.