Styra S6EVO från Homey

Har precis bytt larm och det blev ett S6EVO, från Sikkerthjem.
Jag tog enklaste vägen, för att kunna styra larmet från Homey:
Fjärrkontrollen (till larmet)+Fibaro Implant=funkar perfekt…
Nu ska jag bara köpa några av larmets smart-plugs, så jag även kan få in larmets status i Homey…

1 Like

Inressant. Har också ett S6EVO larm. Du har kopplat på “larm på” och “hemlarm”, kan du larma av då också?

Jag hade bara en Fibaro Implant hemma för tillfället, måste såklart köpa en till.
Tanken är att kunna sköta alla knappar via Homey.
Dessutom tänker jag peta in några av deras smartplugs, som i sin tur får styra ett par av t.ex Fibaros dubbelrelä. Då får jag även status på larmet.
Man kanske får kalla det för budgetlösningar men det kommer ju iaf att fungera klockrent…

Intressant, men finns ingen enklare väg att koppla samman än att justera ”hårdvaran”?

Har också samma larm men inte hittat nån lösning på 2 år

Det kan väl hända att det kommer någon möjlighet i framtiden men just nu ser jag detta som en enkel väg till en fungerande lösning.

Jag ordnade med nästa del igår, att få bekräftelse för larm av/på, borta och skalskydd. Kan hända att det blev lite överkurs…

Så blev den färdiga installationen…

1 Like

Snygg lösning MrBrillan, Kopierar den.
Har du kollat i centralenheten om det finns något där som man kan koppla in sig mot?

Nu var ju detta typ 3 år sedan… Jag har sedan länge kasserat det larmet. Dock vill jag minnas att jag faktiskt öppnade huvudenheten och kollade efter någon möjlighet, att hitta något relä man kunde koppla in sig på. Tyvärr kunde jag inte hitta något. Det var därför som jag gjorde lösningen på bilderna…
Lycka till … :+1: