Stickers / symbolen voor op schakelaar

Ik heb sinds kort een aantal Xiaomi aqara schakelaars in gebruik, werkt perfect erg mooi spul. Maar moet voor mijn idee nog te vaak denken welke knop welke actie doet. Ze worden namelijk niet allemaal voor verlichting gebruikt maar ook voor het starten van een flow zoals thuis/afwezig, slapen/wakker worden etc.

Een mooie oplossing lijkt me op de aqara schakelaar iets van een icoontje te plakken met een logo, beetje net zoals op de homeydash. Dus een lampbol, een huis, een zzz… etc.

Heeft iemand anders dit al gedaan? En hoe heb je dit dan gemaakt of waar heb je stickers kunnen kopen?

Hier kun je behoorlijk wat icoontjes vinden… een mooi icoontje opzoeken en afdrukken op stickervel.

Dat is best een prima idee inderdaad. Heb nog wel ergens stickervellen liggen voor in de printer geloof ik.

1 Like

Mocht je een dymo label writer hebben, je kunt afbeeldingen in zwart/wit gewoon afdrukken met deze printertjes. Als je vectors of png plaatjes op google vind. Dan heb je vaak een wat strakkere afbeelding.

1 Like

Hoi,

Ik kwam bij je bericht omdat ik precies dezelfde vraag had. Ik vond dit: https://nl.aliexpress.com/item/Car-Boat-Instrument-Switch-Panel-Decals-Label-Set-45pc-Marine-GPS-Horn-Light-New/32752452544.html

Als je wat beters hebt gevonden dan hoor ik het graag!

Groeten,

Kaspar

Hoi Kaspar,

dank voor je bericht. Ik heb nog niks beters, momenteel zijn mijn schakelaars nog steeds wit. Achteraf maar goed ook want al een paar keer de functie veranderd. M’n setup lijkt nu wel ok te zijn, dus misschien binnenkort toch maar weer eens kijken iets moois te maken voor erop. Momenteel neig ik naar zelf printen. Maar zal ook binnenkort eens zoeken op Ali/ebay, wie weet is er daar nog meer te vinden. Mocht ik nog iets vinden zal ik het iig delen hier.

Gr,

Koen

ik heb het op deze manier opgelost. Geprint op transparant zelfklevend folie

Hoi,

Uiteindelijk heb ik deze gekocht en binnen, voor het geld hoef je het niet te laten en er zit zeker wat bruikbaars tussen.


Groeten,

Kaspar

1 Like

Thanks, meteen maar 2 velletjes besteld… :slight_smile:

(Thanks Google translate)
De meeste stickervellen die ik op AliExpress heb gevonden, zijn echt gericht op autoscenario’s. Heeft iemand eenvoudige, typische huishoudpictogrammen in zwart op witte stickers gevonden om op slimme knoppen en apparaten te plakken? Ik bedoel ergens? Hoeft niet op AliExpress te zijn.

My original post:

Let me start with: My Dutch language skills is non existing. If that means I should not write here in another language, I apologize in advance. Here’s my questions:

Most sheets of stickers I’ve found on Aliexpress is really aimed at car scenarios. Have anyone found simple, typical house hold icons in black on white stickers to put on smart buttons and devices? I mean anywhere? Doesn’t have to be on Aliexpress.

This one might be the best I’ve found so far, but again, I would rather not have the text. That’ll rarely fit the needs: https://nl.aliexpress.com/item/1005004778298423.html
image