Stekkerdoos

Super, dank je wel

maar nu lijkt mijn vraag opeens ondergesneeuwd… Iemand al iets?

Zag gisteren op dit forum een stekkerdoos van tuya voorbij komen met individuele power metering ik verwacht in het tuya zigbee topic.

1 Like

Hey Martijn, tnx voor je reactie.

Ik vraag me echter af of die dat heeft. Ik zag soortgelijke vorige week nog bij iBood maar daar stond niets over energiemeting.
Ook zegt de ontwikkelaar in dat draadje dat het nog niet ondersteund wordt voor tuya.

In Domoticz werkte dat dan wel weer perfect. Met Homey ben ik er nog niet helemaal uit. Ieder socket is apart te schakelen, dat wel.
Hoe het met de energiemeting zit is wat lastiger. Waar dat in Domoticz gewoon per socket was, zie ik nu in Homey wel een waarde per socket maar ik kan die niet plaatsen. En ik weet dat er tegenwoordig slechts één verbruik voor het hele blok aangegeven zou worden, maar dat zie ik ook niet.

Een vervanger hiervoor zou wel heel prettig zijn.

Er is alleen energiemeting van de eerste socket beschikbaar. De rest is uitgeschakeld. Zoek op dit forum, indien gewenst, de vele posts over dit onderwerp.

Dat had ik inderdaad gelezen. Wel bijzonder om te zien, dat ik dus energiemeting voor alle 6 de sockets zie. Hoe zit dat dan?

Heb het inmiddels uitgevogeld…Bij het toevoegen van een Greenwave PowerNode kun je het beste zorgen, dat alle apparaten uit staan of de hele doos uit staat. Anders krijg je bij het toevoegen wel nog een meting per socket en die wordt nooit meer bijgewerkt.
Voor zover ik nu kan zien wordt enkel socket 6 (gerekend vanaf de kabel/knop op de doos) gemeten.
Edit… ik heb het niet uitgevogeld… Had mijn desktop op socket 6 gezet en dat leek allemaal hartstikke mooi te werken. Het verbruik werd mooi gemeten en alle andere sockets bleven op 0 Watt staan. Als ik de desktop aan zette werd er een waarde weergegeven en weer uit betekende 0 Watt. Niks meer aan doen…
Nu wil ik net afsluiten, zet de lamp die ik op het bureau heb staan en eraan gekoppeld uit…en plop! De desktop PC gaat ook naar 0 Watt! :frowning: