Starten van Flows in app, grijs of niet

Ik snap even iets niet… Ik heb een advanced flow aangemaakt waarbij ik met een fysieke knop (Hue switch) een aantal lampen aanzet (ook van Hue). Alles werkt naar behoren als ik de flow test en op de knop druk. Ik heb deze flow als favoriet aangemaakt en deze staat op de home page van de app. Als ik erop tap gebeurt er echter niets. De Play button is ook grijs. Als ik in de app naar de flows ga en daar op de knop druk zegt 'ie dat deze app naar behoren werkt maar niet handmatig kan worden gestart.

Ik heb op het forum gezocht en gevonden dat er verschillende ‘soorten’ play-knoppen zijn, en dat de grijze knoppen niet geactiveerd kunnen worden omdat ze op een input van een device wachten (ik neem aan dus de schakelaar).

Maar het wordt nog vreemder. Als ik een ‘normale’ flow aanmaak met zo’n zelfde switch en dan heel simpel een paar lampjes aan laat zetten dan kan ik de flow wel aanroepen in de app op het startscherm…

Ik begrijp even niet wat de logica hierachter is, omdat je de (advanced) flow wel kan testen als je de flow zelf maakt. Dus waarom ook niet op het startscherm? Maar OK, dat is complaining over spoilt milk. De belangrijkere vraag is: hoe moet ik dan een flow aanmaken voor mijn lampen die ik wél vanuit het startscherm aan kan roepen?

een Advanced Flow kan meerdere (vele) triggers hebben en verschillende acties uitvoeren. Eventueel met Tags die gevuld moeten worden. (Wie kwam er thuis?)
vanuit de Lijst van Flows kun je er slechts één starten
Daarvoor heb je in Advanced Flows de Start button (Max 1x )

En Ja een Standaard Flow kun je Als er GEEN Tag aan de trigger hangt (en hij niet Disabled is ) starten.

Dank je. Begrijp ik het nou goed dat ik, als ik de advanced flow ook in de app wil starten, ik een Start button moet inbouwen? Zo ja, hoe gaat dat? Of is het zo dat een advanced flow eigenlijk nooit opgestart kan worden?

Hieronder een screen van (een stukje) van zo’n flow. Zo advanced lijkt 'ie me nu ook weer niet :wink:

Ik denk even een Any tussen bouwen, dan kan de Uit knop gebruikt worden maar OOK de Start button.

Zo iets dus.

Dank je, that does the trick.